آمریکا 11 نهاد چینی را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم می نماید

به گزارش مجله مستانه، دولت آمریکا قرار است در ادامه فشارها علیه چین 11 نهاد چینی دیگر را با ادعای نقض حقوق اقلیت ها در منطقه سین کیانگ تحت تحریم های خود قرار دهد.

آمریکا 11 نهاد چینی را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا 11 نهاد چینی را به اتهام نقض حقوق بشر در سین کیانگ چین به لیست تحریم های خود اضافه نمود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس سندی که به صورت آنلاین منتشر شده و دو روز دیگر توسط دولت فدرال به صورت رسمی اعلام خواهد شد این 11 نهاد توسط دولت آمریکا به عنوان نهادهایی تعیین شده اند که بر خلاف منافع سیاست خارجی ایالات متحده عمل نموده و در لیست تحریم نهادهای چینی قرار می گیرند.

آمریکا مدعی شد که این 11 نهاد در اجرای آنچه سرکوبگری چین، بازداشت های گسترده، کار اجباری علیه اقلیت های اویغور، قزاق و دیگر اقلیت ها در منطقه سین کیانگ خوانده شده نقش دارند.

چین بارها ادعای آمریکا علیه خود درباره نقض حقوق اقلیت ایغورها را عاری از صحت توصیف نموده است.

چند روز پیش نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرمانی را امضا نموده است که به رفتار ترجیحی دولتش در قبال هنگ کنگ سرانجام می دهد و از این پس با هنگ کنگ همانند سرزمین اصلی چین رفتار خواهد نمود.

پیش از این در ماه می (اوایل خردادماه)، دولت ترامپ اعلام نموده بود که به زودی به شرایط ویژه هنگ کنگ سرانجام خواهد داد و ترامپ روز گذشته بیان کرد که از این پس هیچ امتیاز و رابطه ویژه مالی به هنگ کنگ تعلق نخواهد گرفت و صادرات فناوری های حساس به این منطقه همچون چین متوقف می گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 998

به "آمریکا 11 نهاد چینی را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 11 نهاد چینی را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید