ابرکوه؛ 14 واحد گردشگری در دست ساخت است

به گزارش مجله مستانه، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه با اشاره به استقبال گردشگران از خانه های بوم گردی گفت: برای رونق صنعت گردشگری و جذب بیشتر آنها، هم اکنون 14 واحد گردشگری نیمه تمام در دست ساخت است.

ابرکوه؛ 14 واحد گردشگری در دست ساخت است

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حمید مشتاقیان یکشنبه دهم آذرماه اضافه کرد: این واحدها شامل 2 باب اقامت گاه های سنتی مجموعه تاریخی و گردشگری تیجرد و خانه بیرونی تاریخی آقازاده ، سه واحد سفره خانه سنتی، سه واحد پارک طبیعت گردی مجتمع گردشگری و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری است.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت گردشگری، اظهار کرد: مرمت خانه های تاریخی هزینه زیادی دارد و حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه پروژه ها گردشگری استان یزد در دست ساخت افزون بر 500 میلیارد ریال است.

مشتاقیان اعلام کرد: با بهره برداری از این پروژه ها که بیشتر در مناطق شهری و روستایی بخش مرکزی ابرکوه قرار گرفته است، زمینه اشتغال 180 نفر فراهم می گردد.

این مسئول همچنین توضیح داد: پنج واحد بومگردی هم اکنون در دست احیا و مرمت است که برای آنها 15 میلیارد ریال تسهیلات و بودجه اختصاص داده شده است.

وی از اقبال گردشگران داخلی و خارجی نسبت به استفاده از خانه های بوم گردی در زمان سفر و اقامت در ابرکوه اطلاع داد و تاکیدکرد: این فضاها علاوه بر اینکه زمینه مناسبی برای رونق گردشگری دارد، در رشد و توسعه شهرستان بسیار تاثیرگذار است.

این مسئول میراث فرهنگی ابرکوه همچنین اظهار کرد: این شهرستان هم اکنون دارای 15 واحد اقامتگاه بومگردی، سنتی، سفرخانه سنتی و مجتمع بین راهی است.

مشتاقیان یادآور شد :این شهرستان از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و در سال 1395 توسط هیات دولت به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری در میان هزار و 240 شهر که دارای شهرداری است، انتخاب شد.

به گفته وی، این شهرستان 400 اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده دارد، که تاکنون 160 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

ابرکوه در مثلث طلایی گردشگری استانهای یزد، فارس و اصفهان قرار گرفته است و مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است و گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه شهرستان انتخاب شد.

سه اثر طبیعی، منزلگاه امام رضا (ع)، مجموعه قلعه تیجرد، خانه های قدیمی، قلعه های تاریخی، مسجد جامع و کوه گنبد عالی از جمله آثار تاریخی و طبیعی شاخص منطقه است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در راستا جاده اصلی یزد - شیراز قرار گرفته است و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 508

به "ابرکوه؛ 14 واحد گردشگری در دست ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرکوه؛ 14 واحد گردشگری در دست ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید