اوتانازی در کانادا قانونی شد

به گزارش مجله مستانه، سنای کانادا لایحه قانونی شدن مرگ خودخواسته را تصویب و عملا این کار را در این کشور قانونی خاطرنشان کرد.

اوتانازی در کانادا قانونی شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مساله مرگ ترحم انگیز یا اوتانازی مساله ای بود که برداشته شدن ممنوعیت آن در فوریه 2015 (بهمن 1393) توسط دادگاه عالی کانادا، در قالب یک طرح به سنا رفت. اکنون سنای کانادا با رای 44 موافق در مقابل 28 رای مخالف، این قانون را به تصویب رساند تا از این پس این کار به صورت قانونی و در چارچوب درمان های پزشکی قابل انجام باشد. براساس این قانون، مرگ بیمارانی که درمان آنها غیرممکن است یا از مسائل شدید جسمی یا روحی رنج می برند، قابل برنامه ریزی خواهد بود و پزشکان حق دارند مرگ بیمار را برنامه ریزی نمایند. اوتانازی پیشاز این در کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، کلمبیا، هلند و ایرلند قانونی شده بود و در کشورهای آلمان، سوئیس، ژاپن، آلبانی، کانادا و بعضی ایالت های آمریکا نیز قانون یاری رساندن به خودکشی از تصویب گذشته بود. در این نوع مرگ، به دلیل این که فرد بیمار قادر به خودکشی نیست، از شخص دیگری برای این کار یاری می گیرد و شخص یاری نماینده نیز از پیگرد قانونی مبراست.

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 731

به "اوتانازی در کانادا قانونی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوتانازی در کانادا قانونی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید