بهانه جویی مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره عدم صدور ویزا برای ظریف

به گزارش مجله مستانه، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی بهانه جویانه درباره عدم صدور ویزا برای حضور وزیر خارجه ایران در نشست شورای امنیت، مدعی شد او می تواند تلفنی در ارتباط باشد.

بهانه جویی مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره عدم صدور ویزا برای ظریف

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) به ارائه توضیحی درباره عدم صدور ویزا برای محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برای حضور در سازمان ملل اشاره نمود.

اوبراین در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا معتقد بود که زمان مناسبی برای اجاره دادن به ظریف برای حضور در جلسه شورای امنیت ملی سازمان ملل در روز پنجشنبه نیست.

وی در ادامه بهانه جویی برای عدم صدور ویزا برای ظریف، مدعی شد او می تواند به صورت تلفنی با این نشست سازمان ملل در ارتباط باشد.

بامداد امروز بود که منابع آمریکایی تایید کردند که واشنگتن از صدور ویزا برای ظریف جهت سخنرانی در یکی از نشست های سازمان ملل خودداری نموده است.

اقدام آمریکا در عدم صدور ویزا برای ظریف، نقض مفاد توافقنامه 1947 سازمان ملل است که واشنگتن را ملزم می نماید تا برای مقامات خارجی کشور ها برای حضور در سازمان ملل ویزا صادر کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران چند هفته پیش درخواست صدور ویزا برای حضور در نشست روز 9 ژانویه (19 دی ماه) شورای امنیت سازمان ملل درباره اهمیت حمایت از منشور سازمان ملل را ارائه نموده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 628

به "بهانه جویی مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره عدم صدور ویزا برای ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهانه جویی مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره عدم صدور ویزا برای ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید