تاکید سنای آمریکا بر حضور نظامیان این کشور در افغانستان

به گزارش مجله مستانه، کمیته دفاعی سنای آمریکا با اشاره به دستور ترامپ به کاهش نیرو در افغانستان تاکید نمود که آمریکا با تهدید گروه های تروریستی روبرو است و باید در افغانستان حضور داشته باشد.

تاکید سنای آمریکا بر حضور نظامیان این کشور در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در پی دستور دونالد ترامپ برای کاهش نظامیان این کشور در افغانستان، کمیته دفاعی سنای آمریکا اظهارداشت که باید در افغانستان حضور داشته باشیم.

اعضای کمیته دفاعی سنای آمریکا تاکید نمودند: هنوز باور ندارند که افغان ها توانایی برقراری امنیت در کشورشان را داشته باشند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آدام اسمیت رئیس کمیته دفاعی سنای آمریکا گفت: مناطقی که در آن حاکمیت وجود ندارد و یا ضعیف است زمینه مناسبی برای رشد گروه های تروریستی است و به نظر بسیاری اگر افغانستان سقوط کند بار دیگر به 11 سپتامبر باز خواهیم گشت.

مک تورنبری عضو کمیته دفاعی سنای آمریکا نیز اظهارداشت که هدف این است که افغان ها بتوانند به مسائل امنیتی خودشان رسیدگی نمایند اما هنوز به چنین توانایی نرسیده اند.

از سوی دیگر، استفان بیدل عضو عضو شورای روابط خارجی آمریکا نیز گفته که باید نیروهای آمریکایی در افغانستان بمانند تا فشاری در مذاکرات دولت افغانستان با طالبان باشد.

به گزارش طلوع، بعضی از کارشناسان آمریکایی نیز در این نشست اظهارداشتند که خروج بیشتر نیروهای آمریکایی، توازن قدرت را در میدان جنگ به سود طالبان و گروه های دیگری مانند القاعده تغییر خواهد داد.

با این حال، ویلیام راجر معاون تحقیقات و سیاست گذاری در موسسه چارلز کوک که از سوی ترامپ نامزد برای سفارت آمریکا در کابل است، تاکید نمود که اکنون زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان فرا رسیده است؛ زیرا این جنگ حدود یک تریلیون دالر هزینه برداشته و 2300 تن از نیروهای آمریکایی در این کشور کشته شده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1208

به "تاکید سنای آمریکا بر حضور نظامیان این کشور در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سنای آمریکا بر حضور نظامیان این کشور در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید