ترامپ: باید از جنگ های مضحک و قبیله ای در خاورمیانه خارج شویم

به گزارش مجله مستانه، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود کشورش دیگر نمی خواهد به حضور خود در جنگ های مضحک و قبیله ای ادامه دهد.

ترامپ: باید از جنگ های مضحک و قبیله ای در خاورمیانه خارج شویم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه طی چند پیغام توئیتری خاطرنشان کرد آمریکا قصد ندارد بیش از این در جنگ هایی که وی آنها را قبیله ای و مضحک خواند، حضور داشته باشد.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: چندین سال پیش قرار بود که آمریکا فقط 30 روز در سوریه حضور [نظامی] داشته باشد. ما آنجا ماندیم و هرروز بیشتر و بیشتر در جنگی بی هدف فرو رفتیم. وقتی من کارم را در واشنگتن شروع کردم، داعش در حال مسلط شدن بر منطقه بود. ما خیلی زود داعش را 100 درصد شکست دادیم. هزاران نفر از پیکارجویان داعش را که اغلب از اروپا بودند، دستگیر کردیم. اما اروپا نمی خواست آنها را پس بگیرد و اروپایی ها گفتند آمریکا تو آنها را نگه دار! من گفتم نه، ما به شما لطف بزرگی کردیم و اکنون شما از ما می خواهید که آنها را با هزینه ای گزاف در زندان های آمریکا نگه داریم. آنها را به شما تعلق دارند تا محاکمه شان کنید.

وی اضافه کرد: آنها [اروپایی ها] باز قبول نکردند زیرا فکر می کردند که آمریکا همواره در ناتو، در تجارت و در همه چیز مانند یک طفل احمق است. کُردها در کنار ما جنگیدند، ولی ما به آنها مقادیر انبوهی پول و تجهیزات دادیم تا این کار را انجام دهند. آنها چندین دهه است که با ترکیه می جنگند، اما من این جنگ را برای سه سال متوقف کردم. اکنون دیگر وقت آن است که ما از این جنگ های مضحک بی سرانجام که بسیاری از آنها جنگ های قبیله ای هستند، خارج شویم و سربازانمان را به خانه بازگردانیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: ما هرجا که به نفعمان باشد، خواهیم جنگید و تنها برای پیروزی می جنگیم. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کُردها اکنون باید موقعیت را درک نمایند و تصمیم بگیرند که باید با پیکارجویان داعش که در همسایگی آنها دستگیر شده اند، چه نمایند. همه آنها از داعش متنفرند و سال هاست که با آن دشمن هستند. ما 7000 مایل [بالغ بر 11 هزار کیلومتر] از منطقه فاصله داریم و اگر داعش به نزدیک ما بیاید، آنها را دوباره در هم خواهیم شکست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 366

به "ترامپ: باید از جنگ های مضحک و قبیله ای در خاورمیانه خارج شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: باید از جنگ های مضحک و قبیله ای در خاورمیانه خارج شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید