توضیحات وزارت خارجه درباره ملاقات سناتور آمریکایی با ظریف در مونیخ

به گزارش مجله مستانه، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اظهارات ظریف مبنی بر اینکه با بعضی از اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می نمایند، ملاقات و دیدگاه های ایران و واقعیات منطقه را تشریح می نماید، این اقدامات را بخشی از دیپلماسی عمومی خواند.

توضیحات وزارت خارجه درباره ملاقات سناتور آمریکایی با ظریف در مونیخ

با بهترین قیمت تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار ظریف با کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی در حاشیه پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ امشب (سه شنبه) در صفحه توئیترش نوشت: دکتر ظریف همیشه گفته اند که با بعضی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست دیدار می نمایند، دیدار و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران و واقعیات منطقه را تشریح می نماید. این اقدامات بخشی از دیپلماسی عمومی است که شامل دیدار با نخبگان، مراکز فکری و مصاحبه و دیدار توجیهی با اصحاب رسانه ها نیز می گردد.

  • سناتور آمریکایی دیدار با ظریف را تایید کرد | مورفی از جزئیات دیدار گفت

یک پایگاه آمریکایی به نقل از یک منبع مطلع مدعی شد که کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی دیداری محرمانه با وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار نموده است.

محمدجواد ظریف پنجشنبه شب 24 بهمن ماه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به این شهر وارد شد و در مدت سه روز حضورش در مونیخ با بعضی مقامات و وزرای خارجه شرکت نماینده در این نشست دیدار و تبادل نظر کرد.

نخست وزیر کانادا و وزرای خارجه چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، عمان، کویت، ایتالیا، اسلوونی، عراق، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، ترکیه، اوکراین، اسپانیا و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از جمله مقاماتی بودند که ظریف در این سه روز با آنها دیدار و تبادل نظر کرد.

  • حمله پمپئو به ظریف و انتقاد از دیدار سناتورهای آمریکایی با او

دیدار با گروه الدرز، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و گروه اقدام بحران نیز از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه نشست مونیخ بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشستی درباره تنش زدایی در خلیج فارس به سؤالات حاضران پاسخ داد و در نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی نیز حضور یافت و آمادگی ایران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی این موضوع مجددا اعلام نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 697

به "توضیحات وزارت خارجه درباره ملاقات سناتور آمریکایی با ظریف در مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات وزارت خارجه درباره ملاقات سناتور آمریکایی با ظریف در مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید