خبرنگاران اتمام حجت فدراسیون کشتی با ورزشکاران متخلف دوپینگی

به گزارش مجله مستانه، تهران- خبرنگاران- سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: مبارزه جدی با دوپینگ و پیشگیری از مصرف داروهای غیر مجاز اولویت اصلی فدراسیون کشتی در بحث ورزش قهرمانی است.

خبرنگاران اتمام حجت فدراسیون کشتی با ورزشکاران متخلف دوپینگی

محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی روز شنبه در گفت و گویی گفت: مسوولین فدراسیون کشتی بر این باور هستند که با ورزش پاک و سالم می توانیم قله های افتخار را در سطح دنیا فتح کنیم.

وی ادامه داد: دوپینگ نه تنها برای سلامتی ورزشکاران در دوران ورزش خطرناک است، بلکه پس از دوران قهرمانی نیز به صورت خطرناک تری بروز پیدا می کند و حتی می تواند در نسل آن ها نیز تاثیر منفی داشته باشد، بنابراین وظیفه انسانی ما است که با معضل دوپینگ برخورد جدی و قاطع داشته باشیم.

امامی شرح داد: پس از شروع به کار فدراسیون کشتی، رییس و نایب رییس فدراسیون کشتی جلسه ای با رییس اتحادیه دنیای کشتی داشتند که در آن جلسه با توجه به گلایه های نناد لالوویچ رییس اتحادیه دنیای نسبت به استفاده از داروهای غیر مجاز توسط برخی از کشتی گیران، از فدراسیون ایران خواست تا در بحث مبارزه با دوپینگ برنامه های مدون داشته و با خاطیان نیز برخورد جدی و قاطعی بعمل آورد.

وی گفت: با توجه به جلسه مذکور و استفاده از مواد غیر مجاز و نیروزا توسط برخی از کشتی گیران کشورمان طی سال های گذشته، فدراسیون کشتی در گام نخست، کمیته ضد دوپینگ را با هدف برگزاری کلینیک های آموزشی در خصوص نحوه استفاده از مکمل ها و آگاهی بخشی نسبت به خطرات بالقوه دوپینگ برای مقابله با آن تشکیل داد و عزم خود را برای کسب موفقیت در عرصه قهرمانی با انجام ورزش پاک و سالم جزم کرده و مسلما با خاطیان برخورد سختی خواهد داشت. در این راستا و بر اساس توافق بعمل آمده با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) و همچنین آژانس دنیای ضد دوپینگ (وادا) مقرر شد ماموران مربوطه بدون اطلاع قبلی و سرزده برای انجام تست دوپینگ به محل سکونت و یا محل تمرین ورزشکاران بروند. اسامی و آدرس محل سکونت نفراتی از اعضای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی به صورت محرمانه در اختیار آن ها قرار گرفته است که فقط رییس فدراسیون و رییس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون از آن اسامی خبر دارند.

امامی گفت: در ازای هر مورد دوپینگ، فدراسیون مربوطه از سوی اتحادیه دنیای کشتی مبلغ 10 هزار فرانک سوئیس جریمه خواهد شد و با این حجم بدهی هایی که از فدراسیون های قبلی به فدراسیون کنونی انتقال یافته، فدراسیون کشتی از پول بیت المال برای پرداخت جرایم دوپینگ هزینه نخواهد کرد و در صورت مشاهده دوپینگ، علاوه بر محرومیت، جرایم نقدی نیز بر عهده ورزشکار خاطی خواهد بود.

وی شرح داد: از تمهیدات دیگری که فدراسیون برای مبارزه با دوپینگ در نظر گرفته این است که از کلیه کشتی گیران دعوت شده به اردوهای تیم ملی اعم از دارندگان مدال های دنیای و المپیک و دیگر نفرات حاضر در اردوها تعهد کتبی و اخلاقی گرفته می شود و هیچ کشتی گیری در این رابطه استثنا نخواهد بود و بر اساس این تعهد مسوولیت استفاده از داروهای غیر مجاز بر عهده کشتی گیر خاطی خواهد بود.

امامی در پایان گفت: فدراسیون کشتی برای مبارزه با دوپینگ بسیار مصمم است و با تمهیداتی که در نظر گرفته شده امیدواریم بتوانیم با همکاری بیش از پیش کشتی گیران و مربیان ظرف حداکثر 2 سال به نتیجه دلخواه در بحث مبارزه با دوپینگ برسیم و پس از آن هیچگونه دغدغه ای نسبت به معضل دوپینگ نداشته باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 846

به "خبرنگاران اتمام حجت فدراسیون کشتی با ورزشکاران متخلف دوپینگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتمام حجت فدراسیون کشتی با ورزشکاران متخلف دوپینگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید