خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر افزایش نظارت های کرونایی تاکید نمود

به گزارش مجله مستانه، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی با اشاره به عواقب عادی انگاری و غفلت از نظارتها گفت: نظارت های کرونایی بر بازار در آستانه عید نوروز باید افزایش یابد.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر افزایش نظارت های کرونایی تاکید نمود

محمد صادق معتمدیان شنبه شب در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: شرایط این استان از نظر ابتلا به کرونا، طبق گزارش ستاد ملی طی چند هفته گذشته ثابت بوده است لذا از مسوولان و دست اندرکاران که در توفیق این اقدامات حیاتی، نقش داشتند قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط 18 شهرستان خراسان رضوی از نظر کرونا آبی و 15 شهرستان زرد است که طی هفته های اخیر تغییر محسوسی نداشته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: خطر شیوع موج چهارم کرونا و همچنین همه گیری ویروس جهش یافته آن در این استان نیز وجود دارد لذا آگاهی بخشی به مردم و جلوگیری از عادی انگاری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به عواقب شیوع ویروس کرونای انگلیسی اضافه کرد: به همین علت غربالگری مسافران خارجی و داخلی در مبادی ورودی به ویژه در فرودگاه مشهد از اهمیت بسیار برخوردار است.

معتمدیان ادامه داد: حدود یک سال از ورود ویروس کرونا به ایران می گذرد و جمهوری اسلامی در مدیریت و کنترل این بیماری پیروز عمل نموده است.

وی گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو و افزایش خریدهای نوروزی افزایش اقدامات نظارتی و پیشگیرانه در این راستا بسیار لازم است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: باید با همکاری بخش خصوصی و اصناف نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مجتمع های تجاری و بازارها به طور مستمر دنبال گردد.

وی ادامه داد: سیاست گذاری، مدیریت و راهبری در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در همه اماکن به ویژه ادارات، اصناف و ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف تامین سلامت مردم اهمیت بسزایی دارد و بر انجام این امور نظارت دقیق وجود خواهد داشت.

براساس آخرین آمار رسمی تا به امروز یک میلیون و 566 هزار و 81 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 68 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 59 هزار و 409 نفر رسیده است.

همچنین تا به امروز یک میلیون و 337 هزار و 877 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1409

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر افزایش نظارت های کرونایی تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر افزایش نظارت های کرونایی تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید