خبرنگاران اینفانتینو از ایده لیگ برتر اروپایی فاصله گرفت

به گزارش مجله مستانه، تهران- خبرنگاران- رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) می گوید که وی به برگزاری لیگ برتر اروپایی علاقه ای نداشته و همچنان روی جام باشگاه های دنیا که به دلیل پاندمی کرونا برای مدتی نامعلوم به تعویق افتاده است، تمرکز دارد.

خبرنگاران اینفانتینو از ایده لیگ برتر اروپایی فاصله گرفت

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا در سال 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، گزارش ها مبنی بر اعلام آمادگی بانک آمریکایی جی پی مورگان چیس برای تامین بودجه ای به ارزش 4.6 میلیارد دلار به منظور برگزاری رقابتی جدید موسوم به لیگ برتر اروپا و تحت حمایت فیفا، تیتر نخست روزنامه ها در اوایل هفته جاری بود.

با این حال، جیانی اینفانتینو در گفت وگو با نشریه های سوئیسی گفت: به عنوان رییس فیفا، به جام دنیای باشگاه ها علاقه مند هستم نه سوپرلیگ. به نظر من، موضوع تقابل بایرن مونیخ و لیورپول نیست بلکه هیجان یعنی بایرن برابر بوکاجونیورز.

نخستین نسخه جام باشگاه های دنیا با فرمت 24 تیمی قرار بود تابستان سال آینده در چین برگزار گردد اما به دلیل آثار ناشی از پاندمی کرونا، برای مدتی نامعلوم به تعویق افتاده است.

اینفانتینو اضافه نمود: لیورپول در دنیا 180 میلیون طرفدار دارد و از 40 میلیون طرفدار فلامینگو 39 میلیون آن در برزیل هستند؛ این در حالی است که طرفداران انگلیسی لیورپول شاید 5 میلیون نفر باشند و طرفداران خارجی این تیم 175 میلیون تن.

وی اضافه نمود: می خواهم باشگاه های غیراروپایی نیز در آینده طرفدار خارجی داشته باشند؛ رویای من این است؛ داشتن 50 باشگاه و 50 تیم ملی که قادرند قهرمان دنیا شوند.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با برگزاری هرگونه سوپرلیگ اروپا مخالفت نموده و آن را کسل کننده خوانده است اما فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال از این طرح حمایت نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1155

به "خبرنگاران اینفانتینو از ایده لیگ برتر اروپایی فاصله گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اینفانتینو از ایده لیگ برتر اروپایی فاصله گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید