خبرنگاران ترودو: به زودی درباره سقوط هواپیما با ایران تماس خواهیم گرفت

به گزارش مجله مستانه، تهران- خبرنگاران- نخست وزیر کانادا گفت که وزیر امور خارجه این کشور به زودی با ایران برای درخواست مشارکت در تحقیقات پیرامون علت حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تماس خواهد گرفت.

خبرنگاران ترودو: به زودی درباره سقوط هواپیما با ایران تماس خواهیم گرفت

شبکه خبری سی بی سی بامداد پنجشنبه گزارش داد جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در تهران، گفت: دست کم 63 تبعه و شهروند کانادایی در آن هواپیما بودند و به طور کلی 138 نفر از سرنشینان آن مرتبط به کانادا بودند.

ترودو گفت که به فرانسوا فیلیپ شامپانیه وزیر امور خارجه خود گفته که روز پنجشنبه با محمد جواد ظریف همتای ایران خود تماس گرفته و درخواست کند که هیاتی از کانادا در ایران برای کمک و همکاری در تحقیقات پیرامون این حادثه حضور یابند.

به گفته ترودو، تا به امروز کشورهایی نظیر استرالیا، فرانسه و ایتالیا به کانادا برای ارائه خدمات کنسولی در ارتباط با جانباختگان این حادثه پیشنهاد همکاری داده اند اما اوتاوا در حال آماده کردن تیمی است که در صورت پذیرش از سوی ایران به این کشور اعزام شود.

بامداد چهارشنبه یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراینی با 179 مسافر و خدمه پروازی که تهران را به مقصد کی یف ترک می کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد. به گفته رییس سازمان اورژانس کشور در این حادثه 147 مسافر ایرانی و 32 مسافر خارجی جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 838

به "خبرنگاران ترودو: به زودی درباره سقوط هواپیما با ایران تماس خواهیم گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترودو: به زودی درباره سقوط هواپیما با ایران تماس خواهیم گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید