خبرنگاران تصمیم آمریکا برای فروش بمب های راهنمایی شونده به عربستان

به گزارش مجله مستانه، تهران- خبرنگاران- روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: آمریکا تصمیم دارد تسلیحات جدید از جمله بمب های راهنمایی شونده به ارزش 500 میلیون دلار به عربستان بفروشد.

خبرنگاران تصمیم آمریکا برای فروش بمب های راهنمایی شونده به عربستان

این رسانه آمریکایی بامداد شنبه اضافه کرد، طرح فروش بمب های راهنمایی شونده به عربستان در حالی مطرح می گردد که بعضی نمایندگان ارشد حزب دموکرات با این طرح مخالفت نموده اند.

بمب راهنمایی شونده، بمب هوشمند یا بمب راهنمایی دقیق بمبی است که پس از پرتاب کنترل شده تا دقیقا به هدف خاص اصابت کند و از خسارت زدن به نقاط و چیزهای دیگر جلوگیری گردد.

گفته می گردد طرح اولیه فروش تسلیحات نظامی آمریکا به عربستان ابتدا به کمیته روابط خارجی مجلس سنا و کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، این طرح همچنین به شرکت رایتون امکان می دهد فراوری سلاح در عربستان سعودی را گسترش دهد.

پیش از این به رغم استفاده تسلیحات نظامی در جنگ یمن علیه مردم بی گناه این کشور، کاخ سفید در خرداد سال گذشته ساخت قطعات بمب های پیشرفته در داخل عربستان را صادر کرد. دولت دونالد ترامپ در سال گذشته با اعلام وضع اضطراری فرایند فروش تسلیحات نظامی به عربستان و امارات را تسریع کرد. صدور مجوز شرایط اضطراری اجازه می دهد تا شرکت دفاعی رایتون (Raytheon) آمریکا با عربستان سعودی برای ساخت 120 هزار قطعه بمب های پیشرفته در داخل کشور با پشتیبانی از جنگنده ای اف 15، موشک های ضدتانک و سایر تجهیزات همکاری کند.

سازمان های حقوق بشری بر این باورند که ساخت این قطعات در داخل عربستان باعث می گردد تا ریاض به بمب های پیشرفته دسترسی پیدا نموده و از آن برای سرکوب مردم یمن استفاده کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 912

به "خبرنگاران تصمیم آمریکا برای فروش بمب های راهنمایی شونده به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصمیم آمریکا برای فروش بمب های راهنمایی شونده به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید