خبرنگاران رئیس جهادکشاورزی استان: 134 هکتار گلخانه در سمنان ایجاد شده است

به گزارش مجله مستانه، سمنان- خبرنگاران- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: 134 هکتار کشت گلخانه ای به منظور مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری در استان سمنان ایجاد شده است.

خبرنگاران رئیس جهادکشاورزی استان: 134 هکتار گلخانه در سمنان ایجاد شده است

سید حسن میرعماد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز آدینه این هفته در مصلای شهر سمنان اضافه نمود: از 134 هکتار گلخانه ایجاد شده در استان سمنان، 34 هکتار سال گذشته احداث شده است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه ای رویکرد مهم سازمان جهاد کشاورزی است و با توجه به وضعیت آبی استان سمنان، این راهبرد باید بیش از پیش مدنظر کشاورزان قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: کشت محصولات آب بر، برای استانی مانند سمنان که دچار کم آبی است، مناسب نیست و کشت گیاهان کم آب بر، باید جایگزین محصولات آب بر مانند صیفی جات گردد.

به گفته وی، وسعت اراضی زیر کشت کشاورزی در زمینه صیفی جات با اموزش و فرهنگ سازی های صورت گرفته از 16 هزار هکتار به هفت هکتار کاهش یافته است.

میرعماد توضیح داد: دولت برای گسترش کشت گلخانه ای به منظور بهینه سازی مصرف آب، به کشاورزان خواستار احداث گلخانه تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی متناسب با اقلیم منطقه و کم آب بر است، گفت :2 هزار و 200 هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

198 هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت 54 هزار هکتار باغ، 110 هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود 45 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

از بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامیده شده است و شعار سال جاری هفته جهاد کشاورزی، رونق فراوری، امنیت غذایی کشور نامگذاری شده است.

7408/ 7342

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 141

به "خبرنگاران رئیس جهادکشاورزی استان: 134 هکتار گلخانه در سمنان ایجاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس جهادکشاورزی استان: 134 هکتار گلخانه در سمنان ایجاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید