خبرنگاران شناسایی یکهزار و 893 چاه آب غیرمجاز در لرستان

به گزارش مجله مستانه، خرم آباد - خبرنگاران - استاندار لرستان گفت: یکهزار و 893 حلقه از مجموع 9 هزار و 200 چاه کشاورزی استان غیرمجاز است.

خبرنگاران شناسایی یکهزار و 893 چاه آب غیرمجاز در لرستان

به گزارش خبرنگاران سیدموسی خادمی شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی سازگاری با کم آبی استان افزود: در حال حاضر 693 حلقه چاه در اولویت تعیین تکلیف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حجم ذخیره سدهای مخزنی استان در ابتدای سال آبی جاری حدود 89 میلیون مترمکعب بوده است گفت: کیفیت آب شرب در بیشتر مناطق استان با استاندارد های تعریف شده مطابقت دارد و هم اکنون سرانه مصرف آب شرب شهری 263 لیتر و در مناطق روستایی 212 لیتر در روز است که باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه جداسازی آب مصرفی فضای سبز از آب شرب ضروری است، ادامه داد: پنج تصفیه خانه فاضلاب استان در خرم آباد، الیگودرز، بروجرد، پلدختر و هفت چشمه واقع شده اند که خروجی تصفیه خانه ها باید بر اساس استاندارد باشد و از ورود آلودگی به آب های سطحی استان جلوگیری شود.

استاندار لرستان گفت: باید از ظرفیت پساب فاضلاب تصفیه خانه ها برای استفاده در مصارف فضای سبز و کشاورزی بهره گیری شود و برخی حق آبه های کشاورزی و شرب استان نیز که به صورت مشترک وجود دارد باید جدا شوند.

خادمی افزود: برخی طرح های کشاورزی استان به دلیل عدم تخصیص آب، متوقف مانده و از طرفی منابع تامین کننده آب شرب شهرهای استان پایدار نیست و می بایست نسبت به تغییر منابع از زیرزمینی به سطحی اقدام شود.

وی شرح داد: در حوزه های آب مصرفی صنعت، شرب و کشاورزی نیازمند افزایش میزان تخصیص آب استان هستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1269

به "خبرنگاران شناسایی یکهزار و 893 چاه آب غیرمجاز در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شناسایی یکهزار و 893 چاه آب غیرمجاز در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید