خبرنگاران مدیرکل راهداری: تلفات جاده ای کرمان 19 درصد کاهش یافت

به گزارش مجله مستانه، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: 418 فقره فوتی به دلیل حوادث ترافیکی طی 11 ماهه سال جاری در این استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 19 درصدی یافته است.

خبرنگاران مدیرکل راهداری: تلفات جاده ای کرمان 19 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران، سیدعلی حاج سیدعلیخانی روز دوشنبه در سی و چهارمین نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمن حمل و نقل استان کرمان با حضور رییس پلیس راه کشور اضافه نمود: یکی از مسائل کرمان قاچاق سوخت و انسان است و نزدیک به سه درصد از تلفات جاده ای این استان مربوط به این حوزه می شود در صورتی که این آمار از تصادفات منجر به فوت استان کمتر شود، امسال 20 درصد کاهش فوتی در استان داشته ایم.

وی با بیان اینکه سفرها به علت شیوع ویروس کرونا 19 درصد و تعداد مسافران 21 درصد طی 11 ماهه امسال در شمال کرمان کاهش یافته است گفت: 29.5 میلیون تن بار در جاده های این استان طی مدت یاد شده حمل شده که در این زمینه جزو استان های نخست کشور هستیم اما این آمار در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته کاهش 16 درصدی را نمایش می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: 53 درصد از سوانح جاده ای در محورهای اصلی این استان رخ داده و در این راستا محور کرمان - باغین بیشترین تردد در استان کرمان دارد.

وی ادامه داد: محور هفت باغ علوی کرمان نیز یکی از پرتردد و پرتصادف ترین محورهای این استان بود که با اقدامات صورت گرفته اکنون آمار تصادفات آن کاهش را نشان می دهد.

حاج سیدعلیخانی اضافه نمود: محور کرمان - ماهان - بم پرتلفات ترین محور استان کرمان در 11 ماهه امسال است و پس از آن سه راهی بهرامجرد - بافت، باغین - سیرجان، سیرجان - شهربابک در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به میزان تلفات جاده ای در نقاط حادثه خیز مطرح نمود: 125 نقطه پرحادثه در استان کرمان طی یک سال گذشته شناسایی شد که 6 نقطه آن پرتصادف است.

کاهش 22 درصد حوادث جاده ای منجر به فوت در جنوب استان کرمان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان نیز گفت: آمار حوادث جاده ای منجر به فوت این خطه 22 درصد کاهش را طی 11 ماهه امسال نشان می دهد و همچنین در این مدت میزان ترددها نیز 11 درصد کاهش یافته است.

مجتبی محمودی با اشاره به رتبه 25 جنوب استان کرمان در تعداد دوربین های ثبت تخلف و طول بزرگراه های کشور اضافه نمود: 10 راهدار خانه فعال در این منطقه وجود دارد و ضرورت احداث پنج راهدارخانه دیگر نیز در جنوب کرمان وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1374

به "خبرنگاران مدیرکل راهداری: تلفات جاده ای کرمان 19 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل راهداری: تلفات جاده ای کرمان 19 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید