خبرنگاران وابستگی زیرساخت های حساس قزوین به انرژی مدیریت گردد

به گزارش مجله مستانه، قزوین - خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: باید وابستگی زیرساخت های حساس و مهم استان به حوزه انرژی در راستای افزایش تاب آوری و جلوگیری از اختلال در خدمت رسانی مدیریت شده و به حداقل برسد.

خبرنگاران وابستگی زیرساخت های حساس قزوین به انرژی مدیریت گردد

منوچهر حبیبی عصر چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با اشاره به مهمترین رویکردهای پدافند غیرعامل، اضافه نمود: پدافند زیستی، پدافند اقتصادی، پدافند سایبری و مردم محور از مهمترین رویکردهای پدافند غیرعامل است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین رصد و شناسایی تهدیدات را مهمترین رسالت شورای پدافند غیرعامل استان دانست و گفت: افزایش تاب آوری در برابر مسائل از اصول اساسی در پدافند غیر عامل است.

حبیبی ادامه داد: بر این اساس رزمایش 38 دستگاه اجرایی استان در تاب آوری انرژی و آماده به کار بودن دیزل ژنراتورها به عنوان رزمایشی برای مقابله با این نوع تهدید طراحی و اجرا شد که از مجموعه 38 دستگاه صنعتی، کشاورزی و درمانی تنها پنج دستگاه اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه نمود: در رابطه با سوخت ژنراتورها و برای صرفه جویی در مصرف برق همه دستگاه های خدمات رسان شامل بیمارستان ها، صندلی های سوخت، شهرداری ها، فرمانداری ها و استانداری باید به دیزل ژنراتور مجهز شوند.

این مسوول با اشاره به منبع سرشار انرژی خورشیدی در فصل تابستان خواهان بهره برداری از این انرژی برای تامین برق در زمینه های مختلف شد.

وی با بیان اینکه خط لوله انتقال فرآورده های نفتی برای پیشگیری از حوادث باید به خارج از محدوده شهر جابه جا گردد، اضافه نمود: مجوز لازم برای این امر اخذ شده و به زودی کارهای اولیه انجام خواهد شد.

معاون استاندار تاکید نمود: این خط باید به خارج از محدوده شهر جابه جا گردد، زیرا در صورت بروز حادثه می تواند تهدیدات جانی، اقتصادی و زیست محیطی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

حبیبی یاد آور شد: همچنین وجود این خطوط در مناطق شهری مغایر با اصول اولیه پدافند غیر عامل است که باید در انتقال آن توسط دستگاه های متولی اهتمام بیشتری ورزیده گردد.

طرح جامع پدافند غیرعامل استان قزوین سال جاری به اتمام می رسد

مدیر عامل پدافند غیر عامل استانداری قزوین نیز در این جلسه گفت: پدافند مردم محور، مهمترین پدافند غیرعامل برای مقابله با دشمن است و در این راستا طرح جامع پدافند غیر عامل استان سال جاری به اتمام می رسد.

محمد افشار پدافند غیر عامل را یکی از شاخص های اصلی توسعه پایدار نام برد و تاکید نمود: مباحث پدافند غیرعامل از نیازهای ضروری در جامعه امروز است و باید مردم با آموزش و فرهنگ سازی مناسب با الزامات پدافند غیر عامل بیشتر از گذشته آشنا شده و در اجرای سیاست های این حوزه مشارکت فعال داشته باشند.

افشار گفت: در جلسات شورای پدافند غیر عامل استان 42 مصوبه داشتیم و با برگزاری 86 دوره آموزشی زمینه مهارت آموزی مسوولان طی 52 هزار نفر ساعت آموزش فراهم شد.

وی تاکید نمود: عملکرد و ماموریت دستگاه های اجرایی استان در پدافند غیر عامل از سوی بازرسی و شورای پدافند غیر عامل به طور دقیق رصد می گردد.

این مسوول ادامه داد: موضوع جابه جایی خط لوله انتقال نفت که به طول هشت کیلومتر از یکی از مناطق استان عبور می نماید باید با جدیت و حساسیت پیگیری شده و به خارج از محدوده شهر جابه جا گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 964

به "خبرنگاران وابستگی زیرساخت های حساس قزوین به انرژی مدیریت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وابستگی زیرساخت های حساس قزوین به انرژی مدیریت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید