خبرنگاران چالدران دارای کمترین تعداد ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان غربی است

به گزارش مجله مستانه، ارومیه- خبرنگاران- فرماندار چالدران با اشاره این که به بیماری منحوس کرونا همچنان در سطح کشور و شهرستان شیوع دارد، گفت: این شهرستان به لحاظ آماری با همکاری مردم و مسوولان در رتبه آخر استان در زمینه ابتلا به این بیماری واقع شده است.

خبرنگاران چالدران دارای کمترین تعداد ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان غربی است

حسن محمدزاده روز آدینه در جلسه مدیریت بیماری کووید 19 با بیان اینکه کوشش کنیم تا این سطح را حفظ کنیم اضافه کرد: در حال حاضر تنها راه پیشگیری و مبارزه با این بیماری رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است.

وی ادامه داد: با این وجود رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان نسبت به روزهای گذشته کم رنگ تر شده است.

فرماندار چالدران با اظهار نگرانی از شرایط میدان دواب به دلیل رعایت نشدن موارد بهداشتی در مورد مقابله و پیشگیری با کرونا بر رعایت پروتکل های بهداشتی در این میدان با نظارت شهرداری تاکید نمود و اضافه کرد: فعالیت میدان دواب در این ایام کرونایی مطالبه عموم اهالی شهرستان خصوصا دامداران زحمتکش بود که بایستی شرایط خاص بهداشتی در آن حکمفرما می شد، اما به دلیل اینکه پیمانکار مربوطه توانایی ایجاد شرایط بهداشتی لازم را نداشت، بازار هفتگی و میدان دواب شهرستان تعطیل اعلام شد.

وی همچنین بر رعایت تمامی موارد پروتکل های بهداشتی از سوی هیات های عزاداری تاکید نمود و گفت: متاسفانه در بعضی از این هیات های عزاداری، موارد پروتکل بهداشتی رعایت نمی گردد که جهت پیشگیری از بیماری کرونا ضرورت دارد تمامی موارد بهداشتی از سوی آنها رعایت گردد.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه راه اندازی دسته عزاداری قمه زنی با قوانین حاکم بر کشور مغایرت دارد، اضافه کرد: تنها هیأت های عزاداری مجاز که جواز فعالیت خود را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت نموده اند، می توانند با رعایت پروتکل های مربوطه فعالیت نمایند و نیروی انتظامی در صورت مشاهده موارد نقض قانون قطعا با متخلفان برخورد خواهد نمود.

محمدزاده با ابراز نگرانی از عدم رعایت موارد بهداشتی در بعضی از نانوایی ها نیز گفت: عرضه نان به مشتریان باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت گیرد و در صورت عدم رعایت این موارد واحدهای متخلف پلمب خواهد شد.

انجام برنامه ریزی های لازم در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به ادارات و بانک ها، لزوم برخورد قانونی با واحدهای صنفی که موارد بهداشتی را رعایت نمی نمایند و رعایت تمام موارد بهداشتی در هیات های عزاداری از جمله دیگر موارد بحث شده در این جلسه بود.

شهرستان چالدران یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1061

به "خبرنگاران چالدران دارای کمترین تعداد ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان غربی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چالدران دارای کمترین تعداد ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان غربی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید