خبرنگاران گلایه دبیر خانه گارگر خراسان شمالی از نبود یاری برای بعضی کارگران

به گزارش مجله مستانه، بجنورد- خبرنگاران- دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی گفت: دولت با توزیع بسته های معیشتی و یاری نقدی، گامی برای حمایت از کارگران برداشته است اما در این میان، کارگران که بیمه نیستند و شناسنامه کاری ندارند از این قافله جاماندند.

خبرنگاران گلایه دبیر خانه گارگر خراسان شمالی از نبود یاری برای بعضی کارگران

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمد صباغیان روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: با شیوع کرونا و تعطیل شدن کارگاه ها و مشاغل، کارگران بیکار شده و معیشت و زندگی این قشر به شدت تحت تاثیر نهاده شده است.

وی اضافه نمود: معیشت کارگران تاثیر زیادی از کرونا گرفت، کارگران بیش از سایر اقشار، هدف ترکش های کرونا، نهاده شد، این قشر آسیب پذیر به علت بیکاری، با کاهش درآمد روبه رو شده اند.

وی توضیح داد: کرونا، دستاویزی برای کارفرمایان شد تا برای تعدیل نیروی کارگری اقدام نمایند و بعضی کارفرماها هم کرونا و کاهش میزان فروش محصولات و نامناسب بودن شرایط کسب و کار را بهانه نموده اند تا از افزایش حقوق کارگرن طفره فرایند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی اضافه نمود: افزایش دستمزد سالانه حق مسلم و قانونی کارگران است و عدول از آن پذیرفته نیست.

وی گفت: در شرایط کرونا شرایط کارگران شاغل در کارگاه های عظیم و صنایع عظیم، خیلی حاد نیست اما کارگران شاغل در کارگاه های کوچک به شدت به مشکل برخوردند، کارگران ساختمان بیشترین تاثیر را گرفته اند و بیکارتر شدند، کارگران فصلی و کارگران سرگذر اکنون به جد نیازمند حمایت دولت هستند، در تامین مایحتاج و معیشت خود مانده اند.

صباغیان اضافه نمود: این کارگران که بدون شناسنامه و بیمه فعالیت دارند، برای دولت قابل شناسایی نیستند و از این رو، از یاری های دولت بی بهره مانده اند، اطلاعاتی در زمینه این قشر در دست نیست اما این روزها، مراجعه این کارگران به خانه کارگر و تقاضا برای دریافت سبدهای معیشتی زیاد است.

وی گفت: انتظار می رود مسولان اگر تصمیمی برای کارگران می گیرند، برای این کارگران بی نام و نشان هم حمایت هایی را اختصاص دهند، متاسفانه مسوولان خانه کارگر، به کارگروه هایی که در باره شرایط معیشت کارگران تصمیم گیری می گردد، دعوت نمی شوند و نمایندگان تشکل های کارگری در این نشست ها حضور ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی گفت: افرادی به خانه کارگر مراجعه می نمایند، که از همه جا، مانده اند البته تعداد زیاد است و برای آنان کاری انجام نشده است.

وی درباره ثبت نام کارگران برای دریافت بیمه بیکاری کرونایی گفت: حمایت دولت برای بیمه بیکاری، تا به امروز در حد ثبت نام در سامانه بوده و با گذشت دو ماه، چیزی دست کارگر را نگرفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی اضافه نمود: این در حالی است که کارگر، سهم سه درصدی خود برای بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری را به سازمان تامین اجماعی پرداخت و اکنون انتظار دارد از مزایای آن بهره مند گردد.

در استان خراسان شمالی، 120 هزار کارگر، شناسنامه دار و زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 789

به "خبرنگاران گلایه دبیر خانه گارگر خراسان شمالی از نبود یاری برای بعضی کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گلایه دبیر خانه گارگر خراسان شمالی از نبود یاری برای بعضی کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید