خبرنگاران 80 نقطه در هرمزگان تحت کنترل های شدید قرار دارند

به گزارش مجله مستانه، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان گفت: با شروع اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت ورود توریست به استان بیش از 80 نقطه از هرمزگان در همه شهرستان ها و جزایر این استان تحت کنترل های شدید و اعمال محدودیت در تردد قرار دارند.

خبرنگاران 80 نقطه در هرمزگان تحت کنترل های شدید قرار دارند

فریدون همتی عصر یکشنبه در بازدید از فرایند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان بندرعباس گفت: علاوه بر ممنوعیت ورود جهانگرد به استان، تردد درون استانی و درون شهرها نیز مورد کنترل و اعمال محدودیت قرار گرفته است تا زنجیره انتقال بیماری کرونا کاهش یابد.

وی توضیح داد: از اوایل اسفند ماه تمامی ورودی های استان هرمزگان تحت کنترل و مراقبت قرار دارند و این امر موجب کاهش 94 درصدی ورود مسافر به این استان شد.

این مقام مسوول ابراز داشت: مردم در همه مناطق استان هرمزگان به ویژه جزایر از جمله جزیره قشم همکاری بسیار خوبی در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با کاهش ترددها داشته اند و بسیاری از توصیه ها و نکات از جمله ماندن در خانه را رعایت نموده اند.

همتی بیان داشت: هدف همه ما تأمین سلامت مردم است و بر این اساس ماندن در خانه، یک ضرورت محسوب می گردد و با همکاری خوب مردم استان و کوشش های اجرا شده توانسته ایم بیماری کرونا در این استان را مدیریت کنیم و انتظار داریم این همکاری ها همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: برای روز 13 فروردین نیز از مردم می خواهیم در خانه بمانند و در این روز نهایت سختگیری و محدودیت در تردد اعمال می گردد.

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال کرونا از بامداد هشتم فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان شروع شده است.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننموده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

تا سرانجام روز نهم فروردین ماه 179 نفر در استان هرمزگان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 799

به "خبرنگاران 80 نقطه در هرمزگان تحت کنترل های شدید قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 80 نقطه در هرمزگان تحت کنترل های شدید قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید