رئیس جمهور کره جنوبی در نشست گروه-7 شرکت خواهد نمود

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مون جائه این (Moon Jae-in) رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه به دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود گفت که دعوت وی برای حضور در نشست 7 کشور صنعتی موسوم به گروه- 7 که قرار است ماه سپتامبر برگزار گردد را می پذیرد.

رئیس جمهور کره جنوبی در نشست گروه-7 شرکت خواهد نمود

کاخ آبی (دفتر رئیس جمهور کره جنوبی) با انتشار بیانیه ای در این باره خاطرنشان کرد که مون جائه این در جریان تماسی با ترامپ به وی اعلام نموده است که دعوت او برای شرکت در این نشست را پذیرفته است.

این درحالیست که رئیس جمهور آمریکا چندی پیش و پس از اعلام انصراف آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از شرکت در نشست گروه-7 در ماه جاری میلادی، مجبور شد نشست مذکور را به ماه سپتامبر موکول کند.

در حقیقت ماجرا از این قرار است که بعد از جواب رد صدراعظم آلمان به دعوت ترامپ برای شرکت در اجلاس جی-7، رئیس جمهور آمریکا به فکر دعوت از کشورهای دیگر افتاده است.

در همین رابطه امروز دوشنبه نیز صدای استرالیا در گزارشی خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که اجلاس امسال گروه 7 را عقب می اندازد و از رهبران سایر کشورها از جمله استرالیا برای شرکت در این گفتگوها دعوت خواهد نمود.

ترامپ گفت: احساس می کنم که این گروه… به درستی آنچه در جهان اتفاق می افتد را نمایندگی نمی نماید. جی هفت گروه از مد افتاده ای از کشورهاست. روسیه، کره جنوبی، استرالیا و هند باید به این نشست دعوت شوند.

وی سال گذشته پیشنهاد داده بود روسیه با توجه به اهمیت راهبردی که دارد مجدداً به این گروه بپیوندد. لازم به ذکر است روسیه پیشتر و قبل از ضمیمه کردن کریمه به خاک خود، در این گروه که آن موقع جی 8 نامیده می شد، حضور داشت.

در حال حاضر این گروه شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن است.

اضافه شدن کشورهای جدید به این گروه، غیبت چین از جمع اقتصادهای برتر جهان را بیش از پیش نمایان می نماید و این حدس را مطرح می نماید که شاید ترامپ میخواهد آن را به بلوکی برای تقابل با پکن تبدیل کند.

در همین ارتباط یکی از سخنگویان کاخ سفید می گوید ترامپ میخواهد موضوع چین را در نشست امسال مطرح کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 913

به "رئیس جمهور کره جنوبی در نشست گروه-7 شرکت خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور کره جنوبی در نشست گروه-7 شرکت خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید