رئیس مجلس در فراکسیون نیروهای جبهه انقلاب انتخاب می گردد

به گزارش مجله مستانه، منتخب مردم گرمی در مجلس یازدهم گفت: هیچ گونه رقابتی در صحن مجلس برای انتخاب رئیس و نواب رئیس نخواهیم داشت؛ چون رئیس در فراکسیون نیروهای انقلاب انتخاب می گردد.

رئیس مجلس در فراکسیون نیروهای جبهه انقلاب انتخاب می گردد

ولی اسماعیلی در تبادل نظر با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، درباره تشکیل فراکسیون نیروهای انقلابی در مجلس یازدهم اظهار کرد: 235 نماینده مجلس شورای اسلامی وابسته به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هستند که قرار است از این 235 عضو از هر استانی یک منتخب به عنوان نماینده استانی در جلسه شورای مرکزی موقت ائتلاف اصولگرایی شرکت داشته باشند و تا به امروز 54 نفر عضو شورای مرکزی این ائتلاف هستند.

وی اضافه کرد: این 54 نفر در چهارشنبه هفته جاری جلسه ای با یکدیگر برگزار می نمایند و نخستین جلسه آنها خواهد بود. این جلسه مقدمه تشکیل فراکسیون نیروهای جبهه انقلاب در مجلس یازدهم است.

منتخب مردم گرمی در مجلس یازدهم گفت: در جلسه روز چهارشنبه هیئت اجرایی یا هیئت رئیسه فراکسیون انتخاب خواهد شد و همچنین سازوکارهای برگزاری مجمع عمومی در این جلسه فراهم می گردد تا کاندیداهای ریاست مجلس در این مجمع به سخنرانی بپردازند و سپس توسط رأی 235 نماینده عضو فراکسیون نیروهای جبهه انقلاب انتخاب گردد.

اسماعیلی اعلام نمود: همچنین از کاندیداهای ریاست مجلس تعهد گرفته می گردد که اگر در جلسه فراکسیون رأی کافی برای ریاست مجلس کسب نکردند، در صحن علنی مجلس نام خود را به عنوان کاندیدا مطرح ننمایند.

به گفته او؛ احتمالاً نخستین جلسه مجمع عمومی در روز چهارم خرداد یا در نهایت تا دو سه روز قبل از افتتاح دور جدید مجلس برگزار گردد؛ لذا تا آن موقع کاندیداها فرصت دارند به تفاهم برسند، ولی اگر به تفاهم نرسیدند در رقابت درون فراکسیونی تکلیف ریاست مجلس تعیین خواهد شد.

منتخب مردم گرمی در مجلس یازدهم گفت: ما هیچ گونه رقابتی در صحن مجلس برای انتخاب رئیس و نواب رئیس نخواهیم داشت؛ چون رئیس در فراکسیون انتخاب شده است.

4079/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 886

به "رئیس مجلس در فراکسیون نیروهای جبهه انقلاب انتخاب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس در فراکسیون نیروهای جبهه انقلاب انتخاب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید