راه اندازی سامانه توانیران در وزارت صنعت

به گزارش مجله مستانه، سامانه توانمندی ها و اعلام نیازمندی های ایران (توانیران) با هدف ایجاد فرصت برای داخلی سازی نیازهای وارداتی کشور راه اندازی شد.

راه اندازی سامانه توانیران در وزارت صنعت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران این سامانه امروز در مراسمی با حضور رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد.

سامانه توانیران براساس جزء (1) بند الف ماده (4) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، مصوب پانزدهم اردیبهشت ماه سال 98 به منظور معرفی توانمندی های داخلی (کالا و خدمات) راه اندازی شده است. این سامانه به دنبال ایجاد فرصت برای داخلی سازی احتیاجهای وارداتی کشور است.

تولیدنمایندگان ایرانی که احتیاجمند کالاها، تجهیزات و خدمات تولیدی کشور هستند می توانند به وسیله مراجعه به آدرس tavaniran.ir به این سامانه دسترسی پیدا نمایند.

محمدمهدی هادوی رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت در نشست خبری که به همین مناسبت در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید، اضافه کرد: این سامانه با هدف حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی راه اندازی شده است.

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت گفت: شرکت های دولتی، نیمه دولتی و شبه تولیدی، بنیادها و شرکت های خصوصی که از تسهیلات یارانه ای، تکلیفی و غیره استفاده می نمایند و حتی بانک ها و دانشگاه ها و مناطق ویژه مالی مشمول این قانون هستند.

وی توضیح داد: نشناختن توانمندی ها از سوی کارفرمایان، کاربران و خریداران، شناخته نشدن احتیاج از سوی تولیدنمایندگان و نبود تعامل مالی بین تولیدنمایندگان و کارفرمایان، از جمله موانع سفارش کالا و خدمات داخلی در کشور است.

هادوی تاکید نمود: پروژه های کلان کشوری نیز باید در سامانه توانیران بار گذاری گردد و از این پس هر طرحی که مصوب می گردد باید در مدت زمان یک ماه همه اطلاعات آن بارگذاری شده و حداکثر سه ماه به تولیدنمایندگان فرصت داده می گردد تا با افرادی که می خواهند خرید خارجی داشته باشند ارتباط برقرار نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 654

به "راه اندازی سامانه توانیران در وزارت صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه توانیران در وزارت صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید