سرنخ های شگفت انگیز و عجیبی که بیگانگان در منظومه شمسی به جا گذاشته اند!

به گزارش مجله مستانه، آیا بیگانگان هوشمند تا به حال از منظومه شمسی بازدید نموده اند؟ سوال مسخره ای نیست به هر حال، منظومه شمسی بیش از 4 میلیارد سال است که وجود داشته است و ممکن است حیات هوشمند در کهکشان ما به جز در زمین به وجود آمده باشد.

سرنخ های شگفت انگیز و عجیبی که بیگانگان در منظومه شمسی به جا گذاشته اند!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، چندین روش برای شکار حیات در خارج از زمین وجود دارد. اولین رویکرد این است که در پی نشانه هایی از هر نوع زندگی، اعم از هوشمند و یا غیره باشید. این متداول ترین روش در نجوم است و معمولاً منظومه های ستاره ای دیگر را هدف قرار می دهد به عنوان مثال، در پی مواد شیمیایی فراوری شده به وسیله حیات در جو دنیا های دیگر است. اما جست وجوی حیات فرازمینی مکان هایی را در منظومه شمسی نیز در نظر می گیرد، مانند سطح مریخ و جو غنی از هیدروکربن قمر تیتان زحل.

بیشتر بخوانید:

عکس | ورود جنجالی غول سبزرنگ لامبورگینی به پیست

عشایر دیجیتال چه کسانی هستند؟ | با محبوب ترین سبک زندگی آشنا شوید

رویکرد دیگر این است که به طور خاص در پی حیات هوشمند باشیم، زیرا احتمالاً بیگانگان هوشمند می توانند حضور خود را بسیار راحت کمرنگ می نمایند؛ به عنوان مثال، ما می توانیم در پی ارتباط بیگانگانی باشیم که وجود خود را در طول موج های رادیویی یا نوری نمایان می نمایند.

اما بیگانگان هوشمند ممکن است سرنخ های دیگری نیز از خود به جای بگذارند. اگر آنها قادر به ساختن به اصطلاح ابرساختارها مانند ازدحام های دایسون شوند، ما می توانیم آن ابرساختارها را در جستجوی سیستم های دیگر شناسایی کنیم. به عنوان مثال، ساختارهای بزرگ به میزان کافی در اطراف یک ستاره نوری را که ما می بینیم تغییر می دهد و می تواند نشانه ای از فعالیت هوشمند باشد.

تا کنون، تمام جستجوها برای حیات فرازمینی بی نتیجه بوده است. اما راه دیگری وجود دارد که نسبتا ناشناخته است؛ جستجو برای مصنوعات فرازمینی (SETA).

ایده پشت این رویکرد این است که اگر موجودات فضایی به میزان کافی پیشرفته شوند، ممکن است بخواهند کهکشان را یا به تنهایی یا به وسیله فضاپیمای روباتیک کشف نمایند. در تاریخ تقریباً 4.5 میلیارد ساله منظومه شمسی، این بیگانگان زمان زیادی برای چرخیدن در محله ما داشتند و شاید اثری از خود بر جای می گذاشتند.

در واقع، تمدن های متعددی می توانستند در سراسر کهکشان آمده و رفته باشند، که هر کدام از آنها چیزی را در منظومه شمسی باقی می گذارند؛ در مقاله جدیدی که در پایگاه داده پیش چاپ arXiv منتشر شد، ستاره شناسان راهبردی را برای استفاده از تلسکوپ ها، پیمایش ها و کاوشگرهای سیاره ای موجود برای شکار نشانه هایی از بازدیدهای قبلی بیگانگان پیشنهاد نموده اند. آنها بقایایی هستند که ممکن است آنالیز آنها به کار آید.

مصنوعات سطحی منظم که شامل فضاپیماهای مرده و به جامانده آنها، کاوشگرها و حتی زباله های فضایی می شوند از جمله این بقایا هستند. در زمان نسبتاً کوتاهی که بشر برای کاوش در منظومه شمسی داشته است، ماه و مریخ را با ده ها فضاپیمای منقرض شده و قطعات تصادفی آشغال پر نموده ایم، بنابراین گمان اینکه تمدن بیگانه ای که در حال بازدید است نیز همین کار را انجام دهد، غیرقابل قبول نیست. به علاوه، از آنجایی که بسیاری از سطوح در منظومه شمسی هوازدگی یا آتشفشان را تجربه نمی نمایند، یک مصنوع به جای مانده در آن می تواند برای میلیاردها سال قابل مشاهده باشد.

همراه با مصنوعات سطحی، می توان به فضاپیماهایی که در فضای بین سیاره ای آویزان هستند اشاره نمود، دسته ای که معمولاً به عنوان Lurkers شناخته می گردد. آنها ممکن است در یک نقطه گرانشی پایدار منتظر بمانند یا به دور ماه بچرخند. آنها ممکن است فعال باشند، اتفاقات جالبی را که در منظومه شمسی رخ می دهد را رصد و ثبت نمایند، یا ممکن است مدت ها مرده باشند و تفاوت چندانی با یک سیارک یا دنباله دار نداشته باشند.

در نهایت، ممکن است با مصنوعات بین ستاره ای روبرو شویم، مصنوعاتی که هرگز قرار نیست در یک منظومه ستاره ای باقی بمانند، اما بی هدف در کهکشان سرگردان هستند و از یک منظومه به منظومه دیگر می روند. در حال حاضر چندین ابزار برای تشخیص این نوع مصنوعات وجود دارد، مانند تلسکوپ های نجومی گسترده و مأموریت های سیاره ای.

برای یافتن حیات بیگانه هوشمند، انسان ها ممکن است احتیاج داشته باشند مانند یک موجود فرازمینی فکر نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2034

به "سرنخ های شگفت انگیز و عجیبی که بیگانگان در منظومه شمسی به جا گذاشته اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنخ های شگفت انگیز و عجیبی که بیگانگان در منظومه شمسی به جا گذاشته اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید