سوزان رایس: ترامپ پوتین را به جان نظامیان آمریکا ترجیح می دهد

به گزارش مجله مستانه، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره کوشش روسیه برای کشتن نظامیان آمریکا در افغانستان گفته رئیس جمهور آمریکا همتای روسی اش را به حفظ جان نظامیان آمریکایی ترجیح داده است.

سوزان رایس: ترامپ پوتین را به جان نظامیان آمریکا ترجیح می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سوزان رایس، سفیر اسب آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه ای روز یکشنبه با اشاره به ادعاهای مطرح شده در رسانه ها گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همتای روسی اش ولادیمیر پوتین را به جان نظامیان آمریکایی ترجیح می دهد.

سوزان رایس که در دوره رئیس جمهور سابق آمریکا هم به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بوده در مصاحبه با ان بی سی گفت او معتقد است ترامپ از سوی نهادهای اطلاعاتی در جریان گزارش هایی مبنی بر اینکه روسیه قصد کشتن نیروهای آمریکایی را داشته قرار گرفته است.

اشاره رایس به گزارش های ادعامحور منتشرشده در رسانه های آمریکایی است که مدعی شده اند دولت روسیه شبه نظامیان طالبان را به کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان تشویق نموده است. مسکو این ادعاها را بی اساس دانسته و آنها را رد نموده است.

ضمیر کابلوف رئیس بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان دیروز (یکشنبه) گفت که افسران اطلاعاتی آمریکا که روسیه را به مسائل مختلف متهم می نمایند در قاچاق مواد مخدر در افغانستان دست دارند.

این دیپلمات ارشد روس اضافه نمود که دخیل بودن آمریکا در قاچاق مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست و از هر شهروند کابل نیز که بپرسید در این باره به شما خواهند گفت که همه آماده هستند تا در این باره صحبت نمایند.

سوزان رایس گفت: پیامی که او به ولادیمیر پوتین داده است که می توانی نظامیان آمریکایی را در مصونیت کامل بکشی. این یک افشاگری عجیب است. رئیس جمهور ایالات متحده بی توجهی بی رحمانه ای به ایمنی و امنیت نیروهای آمریکایی در یک منطقه جنگی نشان داده و این هیچ توجیهی ندارد.

وی اضافه نمود: حالا تازه می فهمیم که وقتی پای خون سربازان آمریکایی هم در میان است، رئیس جمهور پوتین را به نظامیان ما ترجیح داده است.

سوزان رایس علاوه بر این به گزارش های منتشرشده در رسانه ها درباره خودسانسوری دستگاه های اطلاعاتی آمریکا از ارائه گزارش های منفی به ترامپ درباره روسیه هم اشاره نمود و گفت چنانچه نهادهای اطلاعاتی گزارش های مربوط به قصد روسیه برای کشتن نظامیان را به ترامپ ارائه ننموده اند به خاطر این است که از او می ترسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 981

به "سوزان رایس: ترامپ پوتین را به جان نظامیان آمریکا ترجیح می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزان رایس: ترامپ پوتین را به جان نظامیان آمریکا ترجیح می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید