شرکت 40 هزار داوطلب در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا در روسیه

به گزارش مجله مستانه، یک مقام مرکز تحقیقات ملی روسیه گامالیا خاطرنشان کرد که آزمایشات پس از ثبت واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا، بر روی 40 هزار داوطلب انجام می شود تا میزان مصونیت و ایمنی دارو بطور گسترده، آنالیز شود.

شرکت 40 هزار داوطلب در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دنیس لاگونوف معاون علمی مدیر مرکز ملی تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا در گفت وگو با این خبرگزاری اعلام نمود که مرحله سوم آزمایشات یا مطالعات پس از ثبت واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا، بر روی 40 هزار داوطلب انجام خواهد داد.

این مقام گفت: مرکز گامالیا، بعنوان فراوری نماینده واکسن، موظف است تا آزمایشات بالینی مضاعفی را به روی دارو انجام دهد. و اکنون ما در مورد یک پروتکل عظیم با مشارکت 40 هزار نفر داوطلب توافق نموده ایم.

به گفته وی، هدف از آزمایشات نه تنها آنالیز میزان مصونیت و ایمنی واکسن در مقایس گسترده، بلکه ارزیابی اثرات اپیدمیولوژیکی آن خواهد بود.

همانطور که پیشتر در روز پنجشنبه گزارش شده بود، شرایط سلامتی تمامی افرادی که واکسن اسپوتنیک-5 را دریافت می نمایند، در یک برنامه ویژه آنالیز خواهد شد.

وزارت بهداشت روسیه در تاریخ 15 آگوست (25 مرداد ماه) از شروع فراوری واکسن ساخته شده توسط مرکز گامالیا اطلاع داد. مقامات این مرکز امیدوارند که میزان فراوری واکسن طی 9 الی 12 ماه به اندازه ای برسد که برای واکسیناسیون تمامی شهروندان روس کافی باشد. میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه اعلام نموده بود که پزشکان، معلمان و کارکنان مرکز تحقیقات ملی، نخستین گروهی خواهند بود که واکسن ویروس کرونا را دریافت می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1059

به "شرکت 40 هزار داوطلب در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت 40 هزار داوطلب در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید