آشنایی با جاذبه های نیوبرانزویک کانادا

به گزارش مجله مستانه، نیوبرانزویک یکی از استان های زیبای کانادا در ساحل شرقی این کشور است. این استان دارای جاذبه های طبیعی بکر و دست نخورده ای است که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب می کند. در این مقاله قصد داریم با معرفی برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری نیوبرانزویک، شما را با این استان زیبای کانادا بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با جاذبه های نیوبرانزویک کانادا

پارک ملی فاندی

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری نیوبرانزویک، پارک ملی فاندی است. این پارک ملی که در سال 1948 تاسیس شده، دارای مناظر طبیعی بکر و زیبایی است که شامل کوهها، جنگل ها، دره ها و آبشارهای زیبا می شود.

جنگل های انبوه کاج، بلوط و صنوبر و همچنین گونه های نادر جانوری مانند گرگ، خرس سیاه و هوهوی کانادایی از جمله جاذبه های این پارک محسوب می شوند. علاوه بر این، رودخانه ها و آبشارهای زیبا مانند آبشار ریورساید و دره های عمیق و بکر نیز از دیگر زیبایی های طبیعی پارک ملی فاندی به شمار می روند.

از آنجا که پارک ملی فاندی یکی از پارک های بزرگ کانادا به شمار می رود، انواع فعالیت های طبیعت گردی و تفریحی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. کوهنوردی، قایقرانی، ماهیگیری و دوچرخه سواری از جمله فعالیت هایی است که می توان در این پارک انجام داد.

ساحل فاندی

ساحل فاندی یکی دیگر از جاذبه های طبیعی زیبای نیوبرانزویک است که در امتداد ساحل اقیانوس اطلس قرار گرفته است. این ساحل شنی زیبا دارای آب مدیترانه ای رنگ و مناظر خیره کننده ای است که از زیباترین سواحل شرق کانادا محسوب می شود.

ساحل فاندی به دلیل داشتن شیب ملایم، آب و هوای معتدل و مناسب بودن برای شنا، یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی در نیوبرانزویک به شمار می رود. گردشگران می توانند از طبیعت زیبا و منحصر به فرد این ساحل لذت ببرند، در آب شفاف آن شنا کنند، قایق سواری و ماهیگیری نمایند.

همچنین رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های متعددی در امتداد ساحل فاندی وجود دارد که می توان در آنها اوقات فراغت را به خوبی سپری کرد.

جزیره فاندی

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی زیبای نیوبرانزویک، جزیره فاندی است که در خلیج فاندی واقع شده و از طریق پل به ساحل متصل می شود.

این جزیره دارای سواحل شنی زیبا، صخره های مرجانی و آب های مدیترانه ای رنگ است. گونه های جانوری متنوعی از جمله نهنگ های خلبان، فک ها و پرندگان مهاجر در این جزیره زندگی می کنند.

جزیره فاندی دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز هست. خانه های قدیمی ماهیگیری، چراغ دریایی، موزه و گالری های هنری از جمله جاذبه های فرهنگی این جزیره محسوب می شوند.

گردشگران می توانند با سفر به جزیره فاندی از طبیعت بکر و زیبای آن لذت برده و همچنین از موزه ها و جاذبه های فرهنگی آن بازدید کنند.

شهر سنت جانز

سنت جانز بزرگترین شهر و مرکز استان نیوبرانزویک است که دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوانی می باشد. این شهر دارای معماری منحصر به فردی است که ترکیبی از معماری اروپایی و آمریکای شمالی محسوب می شود.

از جمله جاذبه های دیدنی سنت جانز می توان به کلیسای آنگلیکان سنت جانز، خانه های تاریخی قرن 19 میلادی، بازار شهر، پارک ملی شهری سیگنال هیل و موزه های متعدد اشاره کرد.

همچنین رستوران ها، کافه ها، گالری ها و فروشگاه های زیادی در سنت جانز وجود دارد که می توان در آنها به خوبی اوقات فراغت را سپری کرد. جشنواره های فرهنگی و هنری متعددی نیز در طول سال در این شهر برگزار می شود.

پارک ملی کوههای آپالاش

پارک ملی کوههای آپالاش در شمال غربی نیوبرانزویک واقع شده و دارای کوههای زیبا و مناظر طبیعی خیره کننده ای است. این پارک دارای جنگل های انبوه، رودخانه های پرآب، دره های عمیق و چشمه های آب گرم معدنی است.

کوهنوردی، دوچرخه سواری کوهستان، قایقرانی، ماهیگیری و گشت و گذار در طبیعت از جمله فعالیت هایی است که می توان در پارک ملی کوههای آپالاش انجام داد. همچنین کمپینگ در این پارک بسیار محبوب است و امکانات لازم برای آن فراهم شده است.

دیدن طلوع و غروب خورشید از بالای قله های این پارک ملی، تجربه ای بی نظیر و خاطره انگیز است.

نتیجه گیری

نیوبرانزویک با داشتن مناظر طبیعی زیبا، پارک های ملی، سواحل ماسه ای، جزایر و جنگل های انبوه، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در کانادا محسوب می شود.

از پارک ملی فاندی و ساحل فاندی گرفته تا جزیره فاندی، شهر زیبای سنت جانز و پارک ملی کوههای آپالاش، هر کدام جاذبه های خاص خود را دارند که سفر به نیوبرانزویک را تبدیل به تجربه ای خاطره انگیز می کنند.

پس اگر به دنبال مقصدی برای گردش و تفریح در طبیعت هستید، نیوبرانزویک را فراموش نکنید.

منبع مقاله: جاذبه های نیوبرانزویک کانادا

انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1762

به "آشنایی با جاذبه های نیوبرانزویک کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های نیوبرانزویک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید