مقام اطلاعاتی روسیه برطرف مسئله دستگیری شهروندان روسی در بلاروس را خواهان شد

به گزارش مجله مستانه، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه حل و فصل سریع تر بازداشت شهروندان روسی در بلاروس را خواهان شد.

مقام اطلاعاتی روسیه برطرف مسئله دستگیری شهروندان روسی در بلاروس را خواهان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز شنبه گفت، انتظار دارد مسئله دستگیری شهروندان روسی در بلاروس هرچه سریع تر حل گردد.

به نوشته خبرگزاری تاس، ناریشکین در جمع خبرنگاران گفت، سرویس اطلاعات خارجی روسیه با هوشیاری کامل اوضاع و واکنش دیگر کشورها به این مسئله را تحت نظر دارد.

این مقام اطلاعاتی روسیه گفت: انتظار دارم این اتفاق پس از مدتی حل و فصل گردد. این به نفع تقویت روابط محبت آمیز و برادرانه بین کشورها و مردمان ما خواهد بود.

وی همچنین اظهارات رسانه های بلاروس درخصوص دستگیری 33 شهروند روسی در این کشور را غیرمنطقی توصیف کرد و گفت: باید بگویم که خواص سیاسی و حلقه های دولت در کشورهای اروپایی این اتفاق را نوعی صحنه سازی می پندارند.

مقامات بلاروس 33 نفر را با این ظن که اعضای شرکت نظامی خصوصی روسی واگنر هستند، بازداشت کردند. طبق گزارش رسانه های دولتی بلاروس، این افراد متهم هستند که به منظور بی ثبات کردن این کشور در آستانه انتخابات، به آنجا سفر نموده اند.

ادعا شده که این افراد هنگام بازداشت گذرنامه های روسی، پول نقد به دلار، لوازم تاکتیکی، نشان های نظامی و متنی به زبان عربی به همراه داشته اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه با رد اتهامات بلاروس علیه اتباع دستگیر شده روسی در این کشور، مبنی بر اینکه این افراد قصد انجام عملیات تروریستی را داشته اند آن را اتهامی اشتباه توصیف کرد.

به دنبال این اقدام دولت مینسک، وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه سفیر بلاروس در مسکو را احضار و مراتب اعتراض دولت این کشور را در زمینه بازداشت این افراد به وی ابلاغ کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1020

به "مقام اطلاعاتی روسیه برطرف مسئله دستگیری شهروندان روسی در بلاروس را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام اطلاعاتی روسیه برطرف مسئله دستگیری شهروندان روسی در بلاروس را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید