موتور هواپیما در موتورسیکلت کاوازاکی!، عکس

به گزارش مجله مستانه، بسیاری از هواپیماهای کلاسیک با هوا خنک می شدند، زیرا جریان هوا به طور طبیعی در هنگام پرواز در آسمان فراوان است؛ با این حال، قرار دادن موتور در معرض هوای بیرون کارآمدترین راه برای جذب و انتقال پتانسیل خنک نماینده آن به منطقه ها خاص نبود. به همین علت است که مهندسان هواپیماها را با باله های فلزی تجهیز می نمایند تا هوا را به مکان های داغ موتور راهنمایی و متمرکز نمایند.

موتور هواپیما در موتورسیکلت کاوازاکی!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در سال 1949، مهندسان کاوازاکی برای ساخت موتور اولین موتورسیکلت این برند، B8، که از فناوری خنک نماینده هوا استفاده می کرد، دست به کار شدند. اما قبل از تطبیق این نوع موتور با یک وسیله نقلیه زمینی دو چرخ، باید تنظیماتی انجام گردد. برای هواپیماهایی که می توانند با سرعت صدها کیلومتر در ساعت حرکت نمایند، مهندسان می توانند باله های بیشتری را روی موتور قرار دهند تا خنک سازی بیشتر گردد. نیروی هوا در سرعت های بالا به میزان ای زیاد است که هوا را وارد باله های باریک کند و موتور را خنک کند.

با این حال، موتورسیکلت کاوازاکی نمی توانست چنین سرعتی را پشتیبانی کند. در عوض، برای چنین وسیله نقلیه ای، لازم بود که فاصله بین باله ها حداقل یک چهارم اینچ باشد تا گرما را جذب کند و جریان هوا را به طور موثر راهنمایی کند. علاوه بر این، از آنجایی که موتورسیکلت ها ممکن است فقط برای دوره های کوتاهی از دریچه گاز استفاده نمایند (برخلاف هواپیما)، برای جذب حرارت بیشتر، ضروری است میزان کمی فلز در موتور گنجانده گردد.

درس دیگری از هوانوردی که به مهندسان در فراوری کاوازاکی B8 یاری کرد، رابطه بین وزن، قدرت و عملکرد بود. مهندسان هواپیما باید به اصل طراحی هواپیما پایبند باشند که هواپیماها باید به میزان کافی سبک باشند تا در هوا پایدار بمانند اما به میزان کافی محکم باشند که در صورت سقوط در واقع شانسی برای بقا وجود داشته باشد. اگر هواپیمای با مواد بادوام تر بسازید، بدنه هواپیما محکم تر و بعلاوه وزن بیشتری خواهد داشت. البته اگر هواپیمایی با اجزای فوق العاده سبک وزن بسازید که نتواند در برابر سختی های پرواز مقاومت کند، به همان میزان مشکل ساز است.

کاوازاکی B8 که اولین بار در سال 1962 فراوری شد، دارای وزن خشک 116 کیلوگرم است. موتور سبک 125 سی سی دو زمانه به میزان کافی قوی بود که شش مقام برتر را در رویداد موتور کراس آئونوگاهارا در ژاپن در سال 1963 کسب کند. این تغییر یک خوش شانسی برای علاقه مندان امروزی موتور است که مهندسان مِتوانند این تعادل را ایجاد نمایند و B8 را به ثمر برسانند. در غیر این صورت، سریع ترین موتورسیکلت هایی که کاوازاکی تا به امروز ساخته است وجود نداشتند.

منبع: slashgear

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 خرداد 1403 بروزرسانی: 6 خرداد 1403 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2185

به "موتور هواپیما در موتورسیکلت کاوازاکی!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور هواپیما در موتورسیکلت کاوازاکی!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید