نخست وزیر استرالیا: با خاتمه چالش های حقوقی، آسانژ آزاد است به خانه برگردد

به گزارش مجله مستانه، نخست وزیر استرالیا امروز سه شنبه، پس از آنکه دادگاه بریتانیا درخواست استرداد بنیان گذار ویکی لیکس به آمریکا را رد کرد، گفت: زمانی که به چالش های حقوقی علیه جولیان آسانژ رسیدگی گردد، وی آزاد است تا به وطنش استرالیا برگردد.

نخست وزیر استرالیا: با خاتمه چالش های حقوقی، آسانژ آزاد است به خانه برگردد

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به نقل از رویترز، یک قاضی انگلیسی روز دوشنبه درخواست استرداد توسط آمریکا را که طبق آن آسانژ با اتهامات جنایی از جمله زیر پا گذاشتن قانون جاسوسی روبه رو می شد، مسدود کرد و گفت مسائل سلامت روان او باعث می گردد وی در معرض خودکشی باشد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام نمود به دادخواست استرداد آسانژ ادامه می دهد و دادستان هایی از این کشور قرار است به دیوان عالی لندن درخواست تجدیدنظر در حکم آسانژ را بدهند.

در همین حال اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا به ایستگاه رادیوی محلی 2GB گفت: خب، سیستم عدالت راه خود را می رود و ما طرف آن نیستیم و مانند هر استرالیایی دیگری، به آن ها پشتیبانی مشاوره ای داده شده و اگر درخواست تجدیدنظر آن ها با شکست روبرو گردد، مسلماً آسانژ مانند هر استرالیایی دیگر، قادر به بازگشت به استرالیا خواهد بود.

موریسون ادامه داد: بنابراین، بله، این فقط یک فرآیند سرراست سیستم حقوقی در انگلیس است که دارد راه خود را می رود.

آسانژ، 49 ساله، توسط ایالات متحده به 18 جرم طی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا مرتبط با انتشار سوابق محرمانه ارتش آمریکا و متون رمزگذاری شده دیپلماتیک توسط ویکی لیکس، متهم شده که به گفته آن ها زندگی افراد را به خطر می اندازد.

با این وجود، طرفداران آسانژ وی را یک قهرمان ضداستقرار می دانند که به خاطر افشای اعمال اشتباه آمریکا در افغانستان و عراق، قربانی قرار داده شده و پیگرد قانونی او یک حمله با انگیزه سیاسی به روزنامه نگاری و آزادی بیان است.

ویکی لیکس زمانی مورد توجه نهاده شد که در سال 2010، ویدئویی از ارتش آمریکا منتشر کرد که حمله سال 2007 توسط هیلکوپترهای آپاچی در بغداد را نشان می داد که حدود 10 نفر، از جمله دو پرسنل رویترز را کشته بود. ویکی لیکس سپس هزاران فایل طبقه بندی شده محرمانه و متون رمزگذاری شده دیپلماتیک را نیز منتشر کرد.

هم زمان مکزیک روز دوشنبه به آسانژ پناهندگی سیاسی پیشنهاد کرد، اقدامی که ایالات متحده را خشمگین می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1300

به "نخست وزیر استرالیا: با خاتمه چالش های حقوقی، آسانژ آزاد است به خانه برگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر استرالیا: با خاتمه چالش های حقوقی، آسانژ آزاد است به خانه برگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید