نیروهای مسلح تاجیکستان در مرز افغانستان به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از خاور (خبرگزاری دولتی تاجیکستان)، سرهنگ فریدون محمدعلیزاده سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان امروز سه شنبه خاطرنشان کرد: با افزایش درگیری ها و وخامت اوضاع در افغانستان، نیروهای مسلح تاجیکستان به همراه نیروهای ویژه مرزبانی از مرزهای این کشور محافظت می نمایند.

نیروهای مسلح تاجیکستان در مرز افغانستان به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش خاور، وی در این خصوص اضافه نمود: این روزها هیچ تجهیزات یا نیروی اضافی تحویل داده نشده است و فعلا برنامه ای برای انجام این کار وجود ندارد، زیرا اوضاع ناپایدار در افغانستان ما را مجبور نموده تا واحدهای نظامی خود را در خط دوم دفاعی تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگاران، مرکز مطبوعات کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان پیشتر گزارش داده بود که در 21 ژوئن، گروهی از اعضای طالبان به گذرگاه شیرخان در بندر ولایت قندوز حمله و 134 نظامی افغانستانی پس از درگیری های شدید با طالبان در 22 ژوئن به وسیله این گذرگاه به سوی تاجیکستان فرار نموده اند.

از سوی دیگر، امرالدین ولی، معاون رئیس شورای ولایتی قندوز در افغانستان سه شنبه ه فته گذشته به رسانه ها اعلام نموده بود که شبه نظامیان طالبان به گذرگاه تجاری شیرخان در مرز این کشور با تاجیکستان حمله نموده و کنترل این گذرگاه را به دست آوردند.

گروه طالبان هم در همان روز اعلام نمود که طی این حمله کنترل گذرگاه شیرخان و ساختمان های نهادهای دولتی را به دست آورده و نیروهای امنیتی در منطقه به شبه نظامیان این گروه تسلیم شده اند.

گذرگاه شیرخان معروف به شیرخان بندر یکی از مهم ترین گذرگاه های مرزی بین افغانستان و تاجیکستان بوده و روزانه ده ها دستگاه وسیله نقلیه حامل کالاهای تجاری از این گذرگاه عبور می نمایند.

از یک طرف دور تازه مذاکرات بین الافغانی در دوحه مرکز قطر ادامه دارد و از طرف دیگر درگیری گروه طالبان با نیروهای امنیتی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

این در حالیست که با شروع خروج اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن در کوشش است تا از افزایش ناامنی در این کشور به اسم بهانه ای برای سوءاستفاده بهره برداری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1607

به "نیروهای مسلح تاجیکستان در مرز افغانستان به حالت آماده باش درآمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای مسلح تاجیکستان در مرز افغانستان به حالت آماده باش درآمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید