همدان؛ برند نمایشگاه های غرب کشور
به گزارش مجله مستانه، آیدا شاکر- همدان ـ خبرنگار: مدیرکل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان گفت: قصد داریم همدان را به برند نمایشگاهی غرب کشور تبدیل کنیم.
حمید گلی پور با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و مسأله تحریم هایی که کشور با آن روبرو است، اضافه نمود: معتقدیم در شرایط بحرانی کنونی و اعمال تحریم های نفتی، نمایشگاه بین المللی با یاری اتاق بازرگانی، سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف قادر خواهد بود به رشد صادرات غیرنفتی کشور و استان یاری کند. وی با اشاره به نمایشگاه تخصصی ماشین آلات کشاورزی و دامپروری و همچنین نمایشگاه تخصصی کیف و کفش چرم که در هفته های اخیر در محل نمایشگاه های دائمی استان همدان برگزار شده بود، اظهار کرد: سال جاری نمایشگاه های تخصصی بسیار خوبی در محل نمایشگاه های بین المللی استان برگزار شده اند و قصد داریم همدان را به برند نمایشگاهی غرب کشور تبدیل کنیم. این موضوع گرچه سخت است اما امیدواریم به زودی عملی گردد.
گلی پور با اشاره به ساخت سایت جدید نمایشگاه استان در میدان فرودگاه شهر همدان شرح داد: از سال 94 پروژه ساخت سایت جدید نمایشگاه های بین المللی همدان در زمینی به مساحت 20 هکتار و در 3 فاز مجزا کلید خورده است. انتظار می رفت طی سال 97 فاز اول این پروژه افتتاح گردد اما به علت بروز مسائل اقتصادی کار به کندی پیش می رود و اگرچه به لحاظ فیزیکی 70 درصد کار به اتمام رسیده است، اما حدودا 60 درصد مسائل اقتصادی این پروژه باقی مانده است. امیدواریم که مسائل برطرف شوند و فاز نخست این پروژه به زودی افتتاح گردد و به بهره برداری برسد.
مدیرکل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان یادآور شد: ابتدای شهریورماه جاری راهی شهر بغداد هستیم تا رایزنی های لازم را برای برگزاری نمایشگاه در این شهر انجام دهیم. برگزاری نمایشگاه در کشورهای خارجی به تولیدکننده های استان یاری می نماید به راحتی به معرفی و بازاریابی کالای خود خارج از مرزهای کشور بپردازند.
منبع: همشهری آنلاین