کرونا را به عنوان سوغات سفر برای خانواده هایمان نبریم، شرایط کرمان بحرانی است

به گزارش مجله مستانه، خبرنگاران/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شرایط استان کرمان را قرمز (قرمز پررنگ) خاطرنشان کرد و اظهار کرد: شرایط کرمان بحرانی است و هر زمان که با افزایش موارد بستری روبرو باشیم پیش بینی این است که بعد از دو هفته تا 10 روز با افزایش مرگ و میر نیز روبرو شویم.

کرونا را به عنوان سوغات سفر برای خانواده هایمان نبریم، شرایط کرمان بحرانی است

از سفر با تور بهار پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

دکتر سید وحید احمدی طباطبایی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت: سفرها باعث انتقال بیشتر بیماری می گردد به طوری که وقتی فردی از کرمان به طور مثال به دیدن پدر و مادرش در روستا می رود، تنها ویروس کرونا را سوغات برای پدر و مادر خود برده و باعث بیماری والدین و چه بسا فوت آنها خواهد شد و متاسفانه مواردی در استان داشتیم که چند نفر از افراد یک خانواده در عرض چند روز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی تاکید نمود: به مردم استان کرمان توصیه اکید داریم که به هیچ وجه مسافرت ننمایند زیرا اکنون زمان سفر نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شرایط استان کرمان را قرمز (قرمز پررنگ) اعلام نمود و اظهار کرد: شرایط کرمان بحرانی است و هر زمان که با افزایش موارد بستری روبرو باشیم پیش بینی این است که بعد از دو هفته تا 10 روز با افزایش مرگ و میر نیز روبرو شویم.

وی با تاکید برآنکه با افزایش موارد بستری موارد مرگ و میر نیز افزایش پیدا می نماید، در ادامه درباره نحوه صحیح استفاده از ماسک گفت: شاهدیم که بعضی ها در زمان صحبت کردن ماسک خود از جلوی دهان پایین می آورند این در حالی است که باید بدانیم که در حین حرف زدن قطرات ریز آب دهان که مملو از ویروس بوده به بیرون پرتاب می شوند و در زمان حرف زدن ماسک را برمی داریم باعث انتشار ویروس خواهیم شد.

احمدی طباطبایی ادامه داد: بعضی ها ماسک خود را مدام پایین کشیده و آن را روی گردن و چانه خود قرار داده و و دوباره همان ماسک را روی دهان و بینیشان قرار می دهند که این رفتار کاملا اشتباه بوده زیرا ممکن است چانه و گردن شما آلوده به ویروس باشد و با این کار ویروس را به سمت دهان و بینی خود راهنمایی می کنید.

وی خطاب به مردم تاکید نمود: به محضی که دچار تب، عطسه، سرفه، بدن درد و بی حالی شدند حتما به پزشک مراجعه نمایند و اگر این اتفاق رخ دهد جداسازی زودراس اقدامی بسیار مهم است زیرا اگر جداسازی زودراس به موقع صورت نگیرد همه افراد خانواده را مبتلا نموده که در حال حاضر نیز متاسفانه خوشه های خانوادگی بیماری را شاهد هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درمورد ظرفیت تختهای بیمارستانی کرمان گفت: در کرمان مقرر شده است که علاوه بر بیمارستان های دولتی، بیمارستان های خصوصی نیز بیماران کرونایی را پذیرش نمایند و دیگر همه بیمارستان های کرمان بیماران کرونایی را پذیرش می نمایند و همچنین برای افزایش ظرفیت همه بیمارستان ها مقرر شده است که فقط اعمال جراحی اورژانسی انجام و اعمال جراحی سرپایی به صورت کامل کنسل شوند.

وی بیان نمود: وقتی که بیمارستان های شهرهای دیگر گنجایش نداشته باشند بیماران آنها به سمت کرمان سرازیر می شوند هرچند بیمارستان های کرمان همواره میزبان بیماران کرونایی از شهرهای دیگر بوده است.

احمدی طباطبایی اظهار کرد: فوتی های که از کرمان اعلام می گردد افرادی هستند که در بیمارستان های کرمان فوت نموده اند و ممکن است بعضی از آنها مقیم شهرهای دیگر باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1149

به "کرونا را به عنوان سوغات سفر برای خانواده هایمان نبریم، شرایط کرمان بحرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا را به عنوان سوغات سفر برای خانواده هایمان نبریم، شرایط کرمان بحرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید