کرونا را جدی بگیریم، در خانه بمانیم تا سالم بمانیم

به گزارش مجله مستانه، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: همچنان توصیه می کنیم که مردم در خانه بمانند تا سالم بمانند.

کرونا را جدی بگیریم، در خانه بمانیم تا سالم بمانیم

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش از ، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به شناسایی 123 مورد جدید مبتلا به کرونا اعلام کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در استان تا امروز چهارشنبه 14 خرداد، هزار و 383 نفر شامل 547 مرد و 836 زن است.

او اضافه نمود: از 123 مورد مثبت جدید،35 مورد در بوشهر، 21 مورد در دشتستان، 18 مورد در جم،14 مورد در دیلم، 11 مورد در گناوه، 10 مورد در عسلویه، 7 مورد در کنگان، 4 مورد در دیر، دو مورد در دشتی و یک مورد در تنگستان شناسایی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: 35 مورد جدید شهرستان بوشهر، 25 آقا در رده سنی 21 تا 69 سال و 9 خانم در رده سنی 16 تا 41 سال و یک کودک 3 ساله هستند که دو نفر دوره درمانی خود را در بیمارستان می گذرانند و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

کشمیری مطرح نمود: 21 مورد جدید شهرستان دشتستان، 10 آقا در رده سنی 14 تا 82 سال و 9 خانم در رده سنی 33 تا 85 سال و یک کودک 7 ساله و نوزاد 4 روزه هستند که 15 نفر از آن ها بعد از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده اند و در منزل تحت مراقبت هستند و 6 نفر دیگر دوره درمانی خود را در بیمارستان سپری می نمایند.

او گفت: 18 مورد جدید شهرستان جم، شامل 16 آقا در رده سنی 15 تا 38 سال و دو خانم 30 و 34 ساله هستند که همه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه نمود: 14 مورد جدید شهرستان دیلم، 4 آقا در رده سنی 39 تا 62 سال و 10 خانم در رده سنی 15 تا 66 سال هستند که همه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده اند و در منزل مراقبت می شوند.

کشمیری اعلام کرد: 11 مورد جدید شهرستان گناوه، 9 آقا در رده سنی 14 تا 50 سال و 3 خانم در رده سنی 14 تا 58 سال هستند که همه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده اند و در منزل تحت مراقبت هستند.

او گفت: 10 مورد جدید شهرستان عسلویه، 7 آقا در رده سنی 25 تا 49 سال، یک خانم 30 ساله و دو کودک یک و 7 ساله هستند که یکی از آن ها در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اضافه نمود: 7 مورد جدید شهرستان کنگان، 5 کودک و نوجوان 9 تا 15 ساله و دو مرد 25 و 28 ساله هستند که یک نفر از آن ها دوره درمانی خود را در بیمارستان سپری می نماید و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده اند و در منزل مراقبت می شوند.

کشمیری مطرح نمود: 4 مورد جدید شهرستان دیر، 3 آقا در رده سنی 35 تا 58 سال و یک خانم 76 هستند که به جز یک نفر که در بیمارستان بستری است 3 نفر دیگر تحت مراقبت خانگی قرار دارند.

او گفت: دو مورد جدید شهرستان دشتی، یک آقای 20 ساله ساکن استان خوزستان و یک آقای 28 ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده اند و در منزل تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: مورد جدید شهرستان تنگستان نیز آقایی 49 ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده است و در منزل مراقبت می گردد.

کشمیری اضافه نمود: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان های استان (1383 نفر) تا به امروز 567 نفر از آنان بهبودیافته اند و 780 نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و 19 نفر دیگر نیز دوره درمانی خود را در بیمارستان می گذرانند.

او بابیان اینکه ماسک برای همه توصیه می گردد، از مردم خواست بدون ماسک از خانه خارج نشوند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر شرکت در مراسم ختم، عروسی، جشن، تولد، مهمانی، دورهمی را بسیار خطرناک دانست و تاکید نمود: در خانه بمانیم تا سالم بمانیم، دستمان را به هیچ وجه به صورتمان نزنیم، فاصله دومتری را در هر شرایطی از افراد دیگر به خصوص موقع صحبت کردن حفظ کنیم، سفر نرویم، بیماری را جدی بگیریم، در تجمع ها شرکت نکنیم.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 895

به "کرونا را جدی بگیریم، در خانه بمانیم تا سالم بمانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا را جدی بگیریم، در خانه بمانیم تا سالم بمانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید