350 اکیپ امدادی و عملیاتی سیلاب در اصفهان تشکیل شد

به گزارش مجله مستانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل 350 اکیپ امدادی و عملیاتی مرتبط با سیلاب در این استان اطلاع داد.

350 اکیپ امدادی و عملیاتی سیلاب در اصفهان تشکیل شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، منصور شیشه فروش شنبه 9 فروردین در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این اکیپ ها با هدف انجام اقداماتی برای کنترل سیلاب و امدادرسانی در صورت بروز هرگونه مخاطره ای با مشارکت شهرداری ها، دهیاری، فرمانداری، هلال احمر، راهدارخانه ها و راهداری تشکیل شدند.

وی با بیان این که بیشتر مناطق استان اصفهان بویژه در غرب، جنوب و شمال در حالت آماده باش هستند، ادامه داد: از آنجا که احتمال بارش های حدی تا انتها هفته در استان وجود دارد، بر همین اساس اقداماتی برای کاهش هرچه بیشتر مخاطرات انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به اطلاع رسانی آنلاین بحران ها در این استان اشاره و توضیح داد: بر همین اساس اقدامات مقابله و کنترل سیلاب با سرعت بیشتری انجام می گردد و در کاهش خسارات و تلفات نقش بسزایی خواهد داشت.

شیشه فروش با اشاره به اقدامات مرتبط با رودخانه ها در سطح استان در یک سال اخیر برای کاهش احتمال وقوع سیلاب، گفت: آزادسازی 450 هکتار از حریم زاینده رود و 230 هکتار از سایر رودخانه های فصلی استان یاری شایانی به این امر نموده است.

وی دیواره سازی به طول 70 کیلومتر و ساماندهی رودخانه ها به طول 140 کیلومتر را از دیگر فعالیت های مرتبط دانست که بویژه با مشارکت آب منطقه ای و صنف کشاورزان در یک سال گذشته صورت گرفته و اثرات مفید آن هم اکنون در مهار بهتر سیلاب ها معین می گردد.

کارشناسان این روزها درباره خطر وقوع سیل هشدار می دهند و در این میان خاطرات تلخ سیلاب های ابتدای سال، بار دیگر نگرانی در این پیوند را دو چندان کرد، از این رو شهرستان های استان بیشتر در غرب و جنوب اصفهان برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی به حالت آماده باش در آمده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 791

به "350 اکیپ امدادی و عملیاتی سیلاب در اصفهان تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "350 اکیپ امدادی و عملیاتی سیلاب در اصفهان تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید