شروع کنفرانس بین المللی ریاضی در دانشگاه یزد، ریاضی نیازمند توجه

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران، امروز دانشگاه یزد محل گردهمایی ریاضیدانان و پژوهشگرانی از کشورهای ایران، چین، استرالیا، کانادا، اسپانیا، کره جنوبی، تایلند، هند و صربستان است و در مدت چهار روز برگزاری کنفرانس، پژوهش ها و یافته های جدید در خصوص علم ریاضی بین ریاضیدانان این کشورها تبادل خواهد شد.

شروع کنفرانس بین المللی ریاضی در دانشگاه یزد، ریاضی نیازمند توجه

این چهل و ششمین کنفرانس بین المللی ریاضی است که در کشورهای مختلف برگزار گردیده و سال جاری دانشگاه یزد، میزبانی این کنفرانس را بر عهده گرفته است.

رئیس دانشگاه یزد در مراسم افتتاحیه چهل و ششمین کنفرانس بین المللی ریاضی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد گفت: برگزاری این کنفرانس در دانشگاه یزد، افتخاری بزرگ برای این استان به شمار می رود و با توجه به سابقه چندین ساله دانشکده ریاضی یزد و دانشمندان علم ریاضی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، دانشگاه یزد شایستگی این میزبانی را داشته است.

سابقه 40 ساله دانشکده ریاضی دانشگاه یزد

محمدصالح اولیا بیان نمود: سابقه دانشگاه ریاضی یزد به سال 53 باز می گردد و اکنون این رشته با چهار گرایش تا مقطع دکترا، دانشجویان بسیاری پذیرش نموده و آموزش داده است.

وی ضمن خیرمقدم به ریاضیدانان کشورهای مختلف اظهار امیدواری کرد: دانشگاه یزد بتواند در طول چهار روز برگزاری کنفرانس ریاضی، میزبانی شایسته ای از ریاضیدانان برجسته جهان به عمل آورد و این کنفرانس فضایی برای کسب علم بیشتر توسط دانشجویان رشته ریاضی در استان یزد باشد.

دبیر چهل و ششمین کنفرانس بین المللی ریاضی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در مجموع هزار و 100 عنوان مقاله به دبیرخانه این کنفرانس رسیده است، گفت: از این تعداد 750 مقاله پذیرفته شده که 420 مقاله به صورت سخنرانی و 330 مقالبه در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

قاسم برید لقمانی توضیح داد: در این کنفرانس ریاضیدانان کشورهای کانادا، ایران، اسپانیا، استرالیا، چین، کره جنوبی، هند، صربستان و تایلند حضور دارند و مقالاتی نیز از این کشورها به دبیرخانه ارسال شده است.

دکترای افتخاری به ریاضیدان برجسته استرالیایی اعطا می گردد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد همچنین با اشاره به اجرای برنامه های جنبی در این کنفرانس بیان نمود: در کنفرانس دکترای افتخاری به خانم شریل الیزابت پرگر، ریاضیدان برجسته استرالیایی طی مراسمی اعطا خواهد شد.

رئیس انجمن ریاضی ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ترسیم شده در افق 20 ساله، ریاضی ایران باید در اتحادیه بین المللی ریاضی ارتقا صندلی پیدا کند، گفت: ایران هم اکنون در رتبه چهارم واقع شده است و به جز ایران 10 کشور دیگر نیز دارای رتبه چهارم هستند.

محمدعلی دهقان بیان نمود: شورای بیست و هشتم انجمن ریاضی ایران تاکنون توانسته بخشی از این برنامه را محقق کند و ایران را از صندلی پنجم به صندلی چهارم برساند.

احتیاج علم ریاضی به توجه بیشتر

وی همچنین با بیان اینکه عضویت در اتحادیه بین المللی ریاضی یک فرصت بزرگ علمی برای کشور ایجاد می نماید، از بی توجهی به علم ریاضی در کشور ابراز نارضایتی کرد و اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این کنفرانس ها بتواند توجه بیشتری را در کشوری که مهد ریاضی به شمار می رود و دانشمندان بسیاری از ایران در این علم دارای شهرت جهانی هستند، جلب کند.

در مراسم افتتاحیه کنفرانس ریاضی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار گردید، از گلیم فرش پوستر این کنفرانس با حضور رئیس دانشگاه یزد و رئیس انجمن ریاضی ایران رونمایی شد.

در این مراسم همچنین پیغام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط رئیس انجمن ریاضی ایران قرائت شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 375

به "شروع کنفرانس بین المللی ریاضی در دانشگاه یزد، ریاضی نیازمند توجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کنفرانس بین المللی ریاضی در دانشگاه یزد، ریاضی نیازمند توجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید