آیا داشتن ویزای شینگن برای اخذ ویزای کانادا الزامی است؟

به گزارش مجله مستانه، آیا برای اخذ ویزای کانادا، باید ویزای شینگن داشت؟ آیا بدون ویزای شنگن می توان برای ویزای مولتیپل کانادا اقدام کرد؟ ویزای شنگن تا چه اندازه شانس ویزای کانادا را افرایش می دهد؟ آیا بدون ویزای شینگن، درخواست ویزای کانادا ریجکت می گردد؟ پرسش های بالا یکی از رایج ترین سؤالاتی است که کارشناسان اجرایی ویزای کانادا با آن روبرو هستند و متأسفانه به دلیل دانش ناکافی و یا دلایل سودجویانه اطلاعاتی در اختیار متقاضی قرار می دهند که طولانی شدن جهت و حتی به مخاطره افتادن کل فرایند اخذ ویزای مولتیپل کانادا را موجب می گردد.

آیا داشتن ویزای شینگن برای اخذ ویزای کانادا الزامی است؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در این مقاله سعی می کنیم پاسخی دقیق و فنی به این پرسش مهم ارائه دهیم که آیا برای اخذ ویزای کانادا، داشتن ویزای شنگن لازم است یا خیر؟

عوامل مؤثر در اخذ ویزای کانادا

عوامل متعددی درنتیجه بخش بودن یک پفراینده ویزای مولتی کانادا مؤثر است. عواملی همچون:

    تمکن اقتصادی
    برنامه سفر دقیق
    دعوت نامه
    سابقه سفر
    تکمیل دقیق و شفاف فرم درخواست ویزا
    پیوند های خانوادگی در کشور مبدأ
    شغل
    افسر مهاجرت

اگرچه در نهایت این آفیسر پفراینده خواهد بود که سرنوشت یک پفراینده را مشخص می نماید اما مواردی همچون سابقه سفر یا (Travel History) که موضوع بحث این نوشتار است یکی از مهم ترین مواردی است که سرنوشت یک پفراینده درخواست ویزا را مشخص می نماید. در واقع تعداد ویزاهای موجود در پاسپورت یک فرد بیانگر سابقه سفر و یا به بیان دیگر قدرت پاسپورت وی خواهد بود.

سابقه سفر برای ویزای کانادا

همان طور که اشاره شد هر چه تعداد برچسب های ویزا در یک پاسپورت بیشتر باشد، آن پاسپورت قوی تر شده و نشان دهنده سابقه سفر بالای متقاضی خواهد بود. یکی از اصطلاحات رایج در خدمات ویزا و وقت سفارت پاسپورت سفید است. پاسپورت سفید اصطلاحاً به گذرنامه ای اطلاق می گردد که هیچ مهر و یا برچسب ویزایی در آن درج نشده باشد. طبعاً دارنده همچنین پاسپورتی از فاکتور مشخص کننده سابقه سفر برای اخذ ویزای کشور کانادا محروم بوده و شانس وی برای اخذ ویزا بسیار پایین خواهد آمد.

دراین بین اما بعضی ویزا ها از اعتبار و ارزش بیشتری در فرایند تخمین سابقه سفر برخوردارند. یکی از این ویزاهای با ارزش ویزای شنگن است که ورود به کشورهای اروپایی را جواز می دهد.

ویزای شنگن

همان طور که می دانید 22 کشور عضو اتحادیه اروپا و 4 کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا از سال 1985 پس از عقد پیمانی موسوم به شینگن (Schengen) محدودیت پاسپورت و ویزا را در مرزهای خود برداشته و توابع این کشورها بدون احتیاج به ویزا می توانستند به کشورهای همسایه سفر کنند. از سوی دیگر اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز با ویزای شنگن می توانند تا زمان اعتبار ویزا بدون محدودیت در تمامی کشورهای عضو این پیمان تردد کنند.

از این رو می توان گفت ویزای شینگن، جزء ویزاهای معتبر و اصطلاحاً با ارزش طبقه بندی می گردد. طبعاً هر چه تعداد این ویزا در یک پاسپورت باشد، پاسپورت متقاضی قوی تر خواهد بود و از سوی دیگر با افزایش تعداد ویزای شنگن، این امکان وجود دارد که ویزاهای بعدی با مدت اعتبار بیشتر و از نوع مولتیپل صادر گردد.

آیا ویزای شینگن برای ویزای کانادا الزامی است؟

واقعیت این است که بر اساس اطلاعات مندرج در وب سایت رسمی سفارت کانادا در مورد مدارک مورداحتیاج برای صدور ویزای هیچ الزامی در مورد ویزای شینگن وجود ندارد و این باور اشتباه دایر بر اینکه برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا باید ویزای شنگن داشت از اساس وجهه قانونی ندارد.

اما همان طور که پیش تر اشاره کردیم سابقه سفر یکی از مشخص کننده ترین عوامل در مجاب کردن افسر پفراینده برای صدور ویزا خواهد بود و همچنین ویزای شینگن یکی از ویزاهای با ارزش محسوب می گردد. از جمع دو گزاره بالا می توان این طور نتیجه گرفت که اگر پاسپورت متقاضی ویزای مولتیپل کانادا، پاسپورتی قدرتمند باشد و ویزاهای ارزشمند در آن وجود داشته باشد لزوماً احتیاجی به ویزای شنگن نیست.

برای مثال اگر فردی پیش از اقدام برای ویزای توریستی کانادا، به کشور چین، هند، بلغارستان سفرنموده باشد و همچنین سابقه سفر به ترکیه و امارات را نیز در پفراینده داشته باشد، آنگاه ویزای شینگن به هیچ وجه الزام نیست! اما اگر همین فرد هیچ یک از ویزاهای اشاره شده را نداشته باشد و تنها یک یا دو بار با ویزای شنگن به اروپا سفرنموده باشد، از آنجایی که ویزای شنگن ویزایی ارزشمند است، می تواند تا حدود زیادی شامل فاکتور سابقه سفر برای اخذ ویزای توریستی کانادا باشد.

ویزاهای ارزشمند برای اخذ ویزای کانادا کدم اند؟

علاوه بر ویزای شنگن، ویزای انگلیس، ویزای آمریکا، ویزای استرالیا و ویزای ژاپن نیز از ارزش و اعتبار بسیار زیادی برخوردار هستند و الصاق برچسب هر یک از آن ها در گذرنامه عیار و اعتبار ویژه ای به پاسپورت می دهد. وجود هر یک از این ویزاها در پاسپورت دلیلی محکم بر سابقه سفر خواهد بود و آفسیر پفراینده را به این جمع بندی می رساند که متقاضی ویزای کشور کانادا اهل سفر است و پیش از خاتمه مهلت اعتبار ویزا به کشور خود بازخواهد گشت.

بنابراین اگر فردی دارای ویزای انگلیس باشد و همچنین سفری به مالزی داشته باشد، اساساً برای درخواست ویزای مولتیپل کانادا احتیاجی به ویزای شینگن نخواهد داشت.

شانس اخذ ویزای کانادا بدون ویزای شینگن چقدر است؟

اگر سایر ویزاهای ارزشمند در پاسپورت متقاضی وجود داشته باشد طبعاً بدون ویزای شنگن (و دارا بودن سایر شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا) نیز شانس موفقیت بسیار بالا خواهد بود اما در صورتی که هیچ یک از ویزاهای اشاره شده در گذرنامه وجود نداشته باشد، طبعاً درصد پذیرش درخواست ویزای مولتی کانادا بسیار پایین خواهد بود. البته در این شرایط هم منع قانونی برای درخواست ویزای مولتی وجود ندارد اما طبعاً شامل خدمات ویزای تضمینی کانادا نخواهد شد و احتمال ریجکت ویزای کانادا بسیار بالا خواهد رفت.

بنابراین توصیه کارشناسان اجرایی ویزا و وقت سفارت مجموعه شرکت های خبرنگاران به متقاضیان محترم ویزای مولتیپل کانادا این است که در صورت فقدان ویزای ارزشمند در پاسپورت خود، ابتدا برای اخذ ویزای شینگن اقدام نموده و سپس برای ویزای کانادا اقدام کنند.

هلدینگ خبرنگاران با بیش از یک دهه سابقه مستمر و درخشان در اخذ ویزای 5 ساله کانادا با ارائه پکیج کاملی از خدمات شامل وقت سفارت، اخذ ویزا و پیکاپ پاسپورت آماده ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان محترم خواهد بود.

منبع: نیلگام
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 659

به "آیا داشتن ویزای شینگن برای اخذ ویزای کانادا الزامی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا داشتن ویزای شینگن برای اخذ ویزای کانادا الزامی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید