از عمده سامانه های آبی برای توسعه گردشگری استفاده خواهیم کرد

به گزارش مجله مستانه، خبرنگاران/کرمانشاه وزیر نیرو گفت: در برنامه داریم از عمده سامانه های آبی و دریاچه سدها در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم.

از عمده سامانه های آبی برای توسعه گردشگری استفاده خواهیم کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

رضا اردکانیان در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رییس مجلس برگزار گردید، با اشاره به رونمایی از طرح گردشگری سامانه های آبی، اظهار کرد: نظام نامه ای با مشارکت وزارت میراث فرهنگی تعریف نموده ایم که بر اساس آن از عمده سامانه های آبی و دریاچه سدها برای توسعه گردشگری استفاده گردد که در این راستا از توان بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

وی گفت: تا خاتمه سال در استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری طرح های مربوط به این موضوع را نهایی و برای اجرا در اختیار بخش خصوصی قرار خواهیم داد تا هم موجب رونق مالی و هم اشتغالزایی گردد.

اردکانیان به موضوع ساماندهی رودخانه قره سو کرمانشاه نیز اشاره نمود و گفت: شش کیلومتر از جهت این رودخانه که در داخل شهر واقع شده است ساماندهی شده و برای ساماندهی 15 کیلومتر باقی مانده در خارج شهر به 200 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که رقم قابل توجهی است و اعتبارات سال جاری پاسخگو نیست، اما در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات خوبی برای ساماندهی رودخانه ها دیده شده که می توان از این محل اعتبار مناسبی برای ساماندهی رودخانه قره سو در نظر گرفت.

وی در مورد ساماندهی رودخانه آبشوران هم گفت: هم اکنون کار در 14.5 کیلومتر توسط سه پیمانکار در حال اجرا است، البته محدودیت منابع گریبانگیر این پروژه هم شده و بر پیشرفت کار اثرگذار است.

اردکانیان همچنین با بیان اینکه تاکنون برای پروژه آبرسانی به کرمانشاه 160 میلیارد تومان هزینه شده، گفت: این پروژه سرعت خوبی دارد و امیدواریم با همین سرعت پیش برود.

وزیر نیرو در مورد تکمیل سامانه گرجهتی نیز گفت: تا خاتمه سال جاری 700 میلیارد تومان اوراق به این منظور اختصاص داده می گردد. برای سال آینده هم هزار میلیارد تومان جهت این پروژه عظیم دیده شده و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم عمده طرح های این پروژه که از افتخارات نظام است را بهره برداری برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 530

به "از عمده سامانه های آبی برای توسعه گردشگری استفاده خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از عمده سامانه های آبی برای توسعه گردشگری استفاده خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید