اشکالات متعدد اپلیکیشن شناسایی چهره پلیس امریکا

به گزارش مجله مستانه، در شرایطی که اطمینان چندانی از میزان امنیت برنامه های شناسایی چهره وجود ندارد، اصرار پلیس امریکا بر استفاده از یکی از این برنامه های معیوب موجب نگرانی شده است.

اشکالات متعدد اپلیکیشن شناسایی چهره پلیس امریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، بیش از 600 واحد پلیس در نقاط مختلف آمریکا و کانادا از سال گذشته استفاده از نرم افزارهای تشخیص هویتی را شروع نموده اند که توسط شرکت های نوپا فراوری شده و هر کدام از آنها ضعف ها و مسائل خاص خودشان را دارند.

یکی از این شرکت ها کلیرویو نام دارد که مدعی است نرم افزار شناسایی چهره آن می تواند با مطابقت دادن هر عکس با بیش از سه میلیارد عکس ذخیره شده بر روی وب و حتی تصاویر و فایل های ویدئویی موجود در یوتیوب و فیس بوک هویت صاحب عکس را تشخیص دهد.

اگر چه نرم افزار این شرکت در بعضی موارد قادر به تشخیص هویت افراد است، اما در بعضی موارد هم نمی تواند این کار را به درستی انجام دهد و با اشتباهات خود حریم شخصی اشخاص را به خطر می اندازد.

در مواردی نیز جستجو در پایگاه های داده این شرکت برای مطابقت دادن عکس ها و به خصوص عکس های رنگین پوستان با هویت افراد منجر به نمایش نتایج اشتباه شده و این نگرانی وجود دارد که اصرار برای استفاده از نرم افزار کلیرویو مسائلی جدی ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 647

به "اشکالات متعدد اپلیکیشن شناسایی چهره پلیس امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشکالات متعدد اپلیکیشن شناسایی چهره پلیس امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید