اعلام زمان بازگشایی زاینده رود

به گزارش مجله مستانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان از بازگشایی دریچه های سد زاینده رود از بامداد 12 بهمن ماه به منظور تامین آب مورد احتیاج برای کشت پائیزه دوم کشاورزان شرق اطلاع داد.

اعلام زمان بازگشایی زاینده رود

مهران زینلیان در گفت وگو با مهر گفت: طی جلسه ای که با مسئولان آب منطقه ای و جهاد کشاورزی امروز برگزار گردید، خروجی سد زاینده رود به منظور تأمین بخشی از آب مورد احتیاج برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان بامداد روز سه شنبه 12 بهمن بازگشایی می گردد.

او با تاکید بر لزوم حفظ خط قرمز آب شرب مردم اصفهان (110 تا 120 میلیون مترمکعب) گفت: جزئیات اندازه آب و نحوه توزیع به زودی از سوی جهاد کشاورزی و آب منطقه ای اطلاع رسانی می گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه روز چهارشنبه (ششم بهمن ماه) کارگروه سازگاری با کم آبی استان مقرر شد که در صورت توافق کشاورزان شرق و غرب درباره زمان توزیع آب، زاینده رود رود بازگشایی و حدود 57 میلیون متر مکعب آب براساس صحبت های اولیه در این جلسه بین اراضی کشاورزان شرق توزیع گردد.

رودخانه زاینده رود اصفهان در 16 ماه گذشته تنها یک مرتبه به مدت 10 روز در تیرماه امسال برای آبیاری باغات کشاورزی شرق جریان یافت.

9 تیرماه امسال بود که با افزایش خروجی سد زاینده رود آب برای کشاورزان غرب اصفهان تخصیص یافت و تا 19 تیرماه حدود 30 میلیون مترمکعب آب توزیع شد. آب زاینده رود بامداد یکشنبه 20 تیرماه پس از اتمام بخش 10 روزه باغات غرب، با هدف توزیع آب برای کشاورزان شرق از سد نکو آباد (شهرستان مبارکه) رهاسازی شد که آب تا 30 تیرماه در اصفهان جاری بود و در مجموع در مدت 20 روز بیش از 60 میلیون مترمکعب آب بین کشاورزان غرب و شرق توزیع شد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1959

به "اعلام زمان بازگشایی زاینده رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان بازگشایی زاینده رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید