تور آفریقای جنوبی ارزان: افتتاح هتلی منحصربه فرد در پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی
به گزارش مجله مستانه، هتل کروگر شلاتی، هتلی مجلل و لاکچری در یک قطار است که بر فراز پلی در راستا پارک ملی کروگر در کشور زیبای آفریقای جنوبی قرار گرفته است و به زودی افتتاح خواهد شد.
با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.
ساختن یک هتل لوکس در یک قطار در خط راه آهنی که سال ها مورد استفاده بوده و در حال حاضر متروکه است، ایده ای مجذوب نماینده و منحصربه فرد است. به همین منظور، یک گروه جهانگردی در آفریقای جنوبی میخواهد تا این ایده را در جهت خط راه آهن پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی عملی کند.
پارک ملی کروگر با تنوع پوشش گیاهی و جانوری در 2 میلیون هکتار محوطه، یکی از زیباترین و قدیمی ترین جاذبه های جهانگردی آفریقای جنوبی به شمار می آید و امروز، ترکیبی از نفس گیرترین چشم اندازهای طبیعی این کشور با تجملاتی دلپذیر در یک قطار بازسازی شده در اختیار شما قرار گرفته است. با خبرنگاران همراه شوید و درباره یک تور تاریخی جهانگردی در این منطقه و هتل تازه کروگر شالاتی (Kruger Shalati) اطلاعات کسب کنید.
تور محبوب گردش در نه روز (Round in Nine) برای چند سال در شهر کوماتیپورت (Komatipoort) در مرز آفریقای جنوبی و موزامبیک برگزار می شد. بازدیدنمایندگان پس از سوار شدن در یک قطار در این شهر به سفری از میان طبیعت بکر و دست نخورده پارک ملی کروگر تا زانین (Tzaneen) می رفتند که نام شهرکی بزرگ در خارج از این پارک ملی است.
در طول جهت، قطار در پل راه آهن بر فراز رودخانه سبی (Sabie river) توقف می کرد و مهمانان می توانستند از آن پیاده شوند و با همراهی نگهبانان مسلح به بازدید از فضای سبز و جنگلی بروند. با تاریک شدن هوا، مهمانان پس از گشت و گذار در پارک و لذت بردن از طبیعت بی نظیر آن به واگن های خود برگردانده می شدند تا قبل از حرکت قطار، به سمت مقصد بعدی، کمی بخوابند و استراحت نمایند.در حال حاضر، جاده ها جایگزین جهت ریلی قطار در آفریقای جنوبی شده اند و متاسفانه این تور محبوب دیگر برگزار نمی گردد.
گروه جهانگردی تبه (Thebe)، با ایده ای تازه و خلاق، امیدوار هستند که بتوانند بخشی از جادوی این تور قدیمی را احیا و بازآفرینی کند. به همین منظور، قرار است یک هتل لاکچری در اواخر سال جاری در داخل یک قطار ثابت افتتاح گردد.
قطار موردنظر در همان پل راه آهن معلق بر فراز رودخانه سبی پارک شده است؛ همان منطقه ای که حدود صد سال قبل، بازدیدنمایندگان برای رفتن به کمپ شوکوزا (Skukuza Camp)، مرکز پارک ملی کروگر در آن پیاده می شدند.
هتل کروگر شلاتی، لوکس ترین و منحصربه فردترین اقامت را در یک قطار کاملا بازسازی شده به مهمانانی که از دور و نزدیک به اینجا می آیند، ارائه می نماید و در عین حال، به کاوشگرانی که صد سال قبل به این پارک آمده اند، ادای احترام می نماید. این هتل قطاری، 24 واگن و هفت اتاق مجلل معلق روی پل خواهد داشت که هرکدام به یک تراس و یک استخر معلق بر فراز رودخانه دسترسی دارند.
- تلفن: 9972 159 66 27+
- آدرس: Kruger National Park, Selati Bridge Precint, Skukuza, 1350, South Africa
جری مابنا (Jerry Mabena)، مدیرعامل گروه جهانگردی تبه می گوید:
هدف ما از ساخت هتل کروگر شالاتی، خلق یک مقصد جهانگردی و یک اقامتگاه مجذوب نماینده و منحصربه فرد است. ما می خواهیم که این هتل را به قدری خاص بسازیم که جهانگردان برای گذراندن تعطیلات خود و اقامت در اینجا به آفریقای جنوبی سفر نمایند. ما دوست داریم که مسافران داخلی نیز به وجود این مکان و به هتلی که در هیچ جای دیگر در دنیا وجود ندارد، افتخار نمایند.
اگر در پی یک ماجراجویی بی همتا، تعطیلاتی مجذوب نماینده یا غوطه ور شدن در زیباترین آفرینش های زمین هستید، به هتل کروگر شلاتی بیایید تا به خارق العاده ترین روش ممکن، طبیعت و شگفتی های آن را کشف کنید.
اتاق های بزرگ قطاری با دیوارهای شیشه ای هتل، مناظری بی سرانجام و جادویی را بر فراز رودخانه باشکوه سبی به شما ارائه می نمایند. جالب است بدانید که طراحی این هتل قطاری، ترکیبی از طراحی آفریقایی، هنر محلی و مهارت های صنایع دستی است. شنا کردن در استخرهای معلق هتل کروگر شلاتی، با تماشای کروکودیل ها، بوفالوها، فیل ها و کرگدن ها همچون هیچ تجربه شنای دیگری نخواهد بود.
تاریخ خط راه آهن سلاتی (Selati railway) با پارک ملی گره خورده است. ساخت و ساز این خط راه آهن در سال 1892 برای بهره برداری از ذخایر طلای کشف شده در شمال غربی ترنس وال (Transvaal) در جهت به سمت شمال کشور شروع شد. هدف اصلی، حمل و نقل سنگ های معدن، به وسیله قطار از معادن طلا در ترنس وال به کوماتیپورت بود. سنگ های معدن سپس به وسیله خط راه آهن تازه به خلیج دلاگوا یا ماپوتو (Delagoa Bay)، ورودی اقیانوس هند در سواحل موزامبیک منتقل می شدند.
عملیات جابه جایی سنگ های معدن، به دلیل شیوع بیماری های منطقه ها گرجهتی و وجود حیوانات درنده ای مانند شیر، بسیار خطرناک بود؛ به همین دلیل، نیروهای به کار گرفته شده در این شغل غالبا از کارگران سیاه پوست و فراریان ارتش بریتانیا تشکیل می شدند.
کارگران که شکم خود را با گوشت بز سیر می کردند، در طول تنها دو سال، 80 کیلومتر از پروژه خط آهن را ساختند، اما فساد، سودجویی و کارشکنی در نهایت منجر به ناتمام ماندن پروژه شد.
در سرانجام خط راه آهن تنها تا پل سبی در شوکوزا پیش رفت. در طول این دوره، ده ها هزار حیوان برای سیر کردن شکم کارگران کشته شدند. پس از 15 سال وقفه، کار روی پروژه ناتمام دوباره شروع شد و در سال 1912، خط راه آهن به زانین رسید.
خط راه آهن برای سال ها مورد استفاده بود، اما پس از بسته شدن معادن طلای سلاتی، جیمز استیونسون همیلتون (James Stevenson-Hamilton)، اولین سرپرست ذخایر طبیعی سبی در آفریقای جنوبی، این ایده را عنوان نمود که شاید بتوان از خطوط راه آهن برای جذب جهانگرد استفاده کرد.
در آن موقع، هنوز پارک ملی کروگر به شکل امروز وجود نداشت و تنها یک پناهگاه حیات وحش بود. در واقع همیلتون کسی بود که اصرار داشت پناهگاهی برای محافظت از حیات وحش منطقه ایجاد گردد.
پناهگاه حیات وحش سبی در سال 1926، تبدیل به پارک ملی کروگر، اولین پارک ملی آفریقای جنوبی شد. خط راه آهن سلاتی نیز تا سال 1973 عملیاتی بود و در نهایت در همان سال، متروکه شد.
منبع: کجارو / krugershalati.com / amusingplanet.com