افزایش آلودگی هوای تهران طی امروز

به گزارش مجله مستانه، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز (29 آبان ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته که این شرایط نشانگر تشدید آلودگی هوای مرکز نسبت به روز گذشته است.

افزایش آلودگی هوای تهران طی امروز

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (29 آبان ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

حاکمیت پایداری و سکون جو در طول روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود بنابراین همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد دور از انتظار نیست.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (30 آبان ماه) تا حدودی از اندازه غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد، بااین حال شروع تردد خودرو ها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد خواهد شد.

تداوم شرایط پایدار جوی در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود بعلاوه با توجه به عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه و افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 133 یعنی شرایط ناسالم برای گروه های حساس واقع شده است بعلاوه آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 142 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

بر اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها جزو گروه های حساس محسوب می شوند و باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می گردد نفس کشیدن تاحدی سخت تر از حالت طبیعی صورت بگیرد؛ کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این مثال هاست.

لازم به ذکر است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد که بر اساس آن از عدد صفر تا 50 در محدوده هوای پاک تعریف می گردد، از 51 تا 100 هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا میانه بوده و از محدوده 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس است.

در بازه 151 تا 200 نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و از محدوده از 201 تا 300 نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می گیرد. بر اساس این دسته بندی در محدوده 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2044

به "افزایش آلودگی هوای تهران طی امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آلودگی هوای تهران طی امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید