با توجه به جمعیت گروه های سنی، خطر ابتلا به گونه Omicron برای افراد بالای 60 سال بیشتر است

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی تیوی نیوز، آمار مبتلایان به گونه Omicron ویروس کرونا حاکی از آن است که بیش از 29 درصد آنها بچه ها زیر 2 سال بوده اند. با این حال، شواهد علمی مبنی بر اینکه نوزادان و بچه ها در برابر این گونه آسیب پذیرتر از بزرگسالان هستند، وجود ندارد.

با توجه به جمعیت گروه های سنی، خطر ابتلا به گونه Omicron برای افراد بالای 60 سال بیشتر است

داده های منتشر شده به وسیله مؤسسه ملی بیماری های آفریقای جنوبی(NICD) نشان می دهد که 52 نوزاد زیر 2 سال در میان 452 بیمارمبتلا به کووید19 وجود داشتند، که از هر گروه سنی دیگر یبیشتر بود. اما با در نظر گرفتن جمعیت گروه های سنی مختلف، خطر ابتلا به گونه Omicron برای افراد بالای 60 سال بیشتر بود.

محققان این مؤسسه بعلاوه اظهار داشتند نوزادان دارای علائم تنفسی حاد در بیشتر مواقع به عنوان بیمار کرونایی درمان می شوند؛ در حالی که ممکن است به بیماری دیگری مانند آنفولانزا مبتلا باشند. ذکر این نکته نیز شایان ذکر است که شیوع آنفولانزا هم زمان با گونه نو کرونا در آفریقا رو به افزایش است.

عامل دیگری که باعث ایجاد این تصور شده که بچه ها در برابر گونه Omicron آسیب پذیرترند، این است که والدین دارای نوزادان بیمار سریعاً به بیمارستان مراجعه می نمایند، و این امر آمار مبتلایان ثبت شده در این گروه سنی را بالا می برد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1802

به "با توجه به جمعیت گروه های سنی، خطر ابتلا به گونه Omicron برای افراد بالای 60 سال بیشتر است" امتیاز دهید

1 کاربر به "با توجه به جمعیت گروه های سنی، خطر ابتلا به گونه Omicron برای افراد بالای 60 سال بیشتر است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با توجه به جمعیت گروه های سنی، خطر ابتلا به گونه Omicron برای افراد بالای 60 سال بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید