با تور مجازی از برج پیزا دیدن کنید

به گزارش مجله مستانه، برج پیزا معروف ترین برج کج در دنیا به شمار میرود. نماد شهر پیزا و توریسم در ایتالیا. یک بنای باشکوه که طی 100 سال ساخته شد و هنوز معمار اصلی آن مشخص نیست!

با تور مجازی از برج پیزا دیدن کنید

برج پیزا یکی از نمادهای صنعت توریسم در ایتالیا به شمار میرود. این برج کج در شهر پیزا از ناحیه توسکانی واقع شده است. برج پیزا با اینکه تنها برج کج موجود در دنیا نیست؛ اما معروف ترین برجِ کجِ دنیا محسوب می شود. این برج با ارتفاع 5,670 متر، نشان اصلی شهر پیزا و در فهرست میراث دنیای یونسکو هم فهرست شده است. همراه خبرنگاران باشید تا در تازه ترین قسمت از تورهای مجازی، از برج پیزا دیدن کنیم.

در قرن 12 میلادی اهالی شهر پیزا برای تحت تاثیر قرار دادن کلیسای بزرگ سنت مارک، تصمیم گرفتند برای کلیسای شهر خود یک برج باشکوه را احداث کنند. ظاهرا یکی از شکل های رقابت در آن سال ها، این بود که ثروتمندان با به خدمت گرفتن هنرمندان و معماران ماهر، آن ها را به خلق شاهکارهای مختلف وادار می کردند. ساخت برج پیزا در سال های دوران رنسانس، در تاریخ 9 اوت سال 1173 شروع شد. در ابتدا یک معمار کارآزموده با نام دیوتیسالوی که به عنوان مهندس اصلی بناسازی این سازه مامور شده بود، عملیات ساخت برج را جلو برد.

چند سال بعد از شروع شدن مراحل بناسازی برج پیزا و در حالی که تنها سه طبقه پایینی این برج ساخته شده بودند و ارتفاع سازه هنوز به 12 متر نرسیده بود، تعیین شد که برج به سمت جنوب شرقی خمیده شده است و این باعث شد تا فرایند بناسازی برج حدود 100 سال متوقف شود. در سال 1234 یک معمار دیگر با نام بونانو پیزانو مراحل تاسیس برج را جلو برد و طبقه چهارم این برج را بنا کرد. پیزانو هم نتوانست روال ساخت برج را تا پایان جلو ببرد. تمایل برج به خمیدگی در جهات مختلف نه تنها رفع نشد بلکه بدتر هم شد. معمار بعدی طبقات پنجم و ششم را ساخت؛ اما این مشکل هنوز وجود داشت. مهندسان برای رفع چالش مورد بحث تصمیم گرفتند یکی از طبقات را بلندتر از باقی طبقه ها بسازند. این ایده نه تنها مسئله را حل نکرد بلکه باعث شد تا خمیدگی برج در یک جهت دیگر تشدید شود!

در سال 1319 میلادی یک معمار نو با نام جووانی پیزانو هفتمین طبقه از برج را کامل کرد و ضمن تکمیل ساختار بالکن، ناقوس های برج را نیز در نزدیکی مرکز جرم سازه نام برده نصب کرد. برج پیزا در سال 1350 میلادی بالاخره تکمیل شد. یک برج 5,670 متری با هفت ناقوس در راس ؛ سازه ای 29 تنی که از زمان تکمیل ساخت تا به امروز، هر سال بر انحراف اش اضافه شده و تا 2/4 متر از خط اصلی خود منحرف شده است. برج پیزا همچنان به خمیدگی خود ادامه می دهد و حتی انفجار بمب ها و حادث شدن زلزله های گاه وبی گاه هم نتوانسته اند آن را تخریب کنند.

از هفتم ژانویه سال 1990 بازدید گردشگران از برج پیزا ممنوع شد. چراکه در آن سال برج پیزا بیش از قبل منحرف شده بود. البته که در 15 دسامبر سال 2001 بار دیگر بازدید از برج نام برده آزاد شد. برج پیزا یک بنای اسرارآمیز است که هنوز خالق اصلی آن تعیین نیست. با تمام رمز و رازهایی که در این سازه دیدنی و مجذوب کننده نهفته است، برج کج پیزا یکی از پرطرفدارترین جاذبه های کشور ایتالیا و قاره اروپا به شمار میرود که همین حالا می توانید از طریق تور مجازی از آن بازدید کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می کند. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1890

به "با تور مجازی از برج پیزا دیدن کنید" امتیاز دهید

4 کاربر به "با تور مجازی از برج پیزا دیدن کنید" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از برج پیزا دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید