سفر به اتریش ، سفری به قلب موسیقی دنیا

به گزارش مجله مستانه، کشور اتریش Austria که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در اروپا به شمار می رود، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید که در زمستان و تابستان، برای بازدید از این کشور و حضور در منطقه ها کوهستانی فوق العاده آن ، به این منطقه سفر می نمایند. بازدید نمایندگان از اتریش به همان میزان که قصد تماشای منظره ها زیبای آلپ را دارند، مشتاق تماشا شهر های باشکوهی مانند وین Vienna، مرکز تاریخی این کشور و شهر زیبایسالزبورگ Salzburg، محل تولد ولفگانگ آمادئوس موتزارت Wolfgang Amadeus Mozart نیز هستند. اتریش که یکی از کوچک ترین کشورهای اروپا به شمار می رود، سرزمینی مملواز نواحی مرتفع و کوه های بلند است که بخش شرقی رشته کوه آلپ، نزدیک به 60 درصد این کشور را پوشانیده است.از جاذبه های گردشگری اتریش میتوان به رود دانوب Danube که نزدیک به 350 کیلومتر از غرب به شرق بخش های شمالی این کشور در جریان است و به جذابیت این کشور زیبا می افزاید،اشاره نمود. اگر علاقمند هستید به کشور تاریخی و زیبای اتریش سفر کنید، بهتر است ابتدا با جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید تا برای یک سفر ایده آل و خاطره انگیز برنامه ریزی کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای سفر به اتریش با خبرنگاران همراه شوید :

سفر به اتریش ، سفری به قلب موسیقی دنیا

قصر سلطنتی هافبورگ Hofburg در وین Vienna

قصر زیبای هافبورگ Hofburg در وین Viennaاز جاذبه های گردشگری اتریش است که برای قرن ها مقر سلطنتی خانواده قدرتمند هابسبورگ Habsburgs بوده است. امروزه رئیس جمهور اتریش در همان اتاق هایی که زمانی به امپراطور جوزف دوم Emperor Joseph II تعلق داشتند، فعالیت های تجاری اتریش را رهبری می نماید. تقریبا هر فردی که از سال 1275 بر اتریش حکومت نموده است، بخشهایی را به این قصر افزوده یا تغییراتی را در آن انجام داده است که در نتیجه آن، اثرات سبک های متفاوت معماری از قبیل سبک گوتیک Gothic، رنسانس Renaissance، باروک Baroque، روکوکو Rococo و کلاسیک Classicism را می توان به چشم دید. کل مجموعه قصر هافبورگ Hofburg با میادین و باغ هایش، 59 هکتار مساحت دارد و دارای 19 حیاط و 2600 اتاق می باشد. مهم ترین بخش های این قصر ، کلکسیون نقره سلطنتی Imperial Silver Collection و خدمات غذاخوری ویژه قصر می باشند که طعم ضیافت های فاخر سلطنتی را که زمانی در این قصر برگزار شده اند به بازدید نمایندگان می چشاند. بعلاوه در این بخش موزه سی سی Sisi Museum که تمرکز آن بر روی زندگی و دوران ملکه الیزابت می باشد، و آپارتمان های سلطنتی Imperial Apartments که دارای 19 اتاق هستند و زمانی به وسیله امپراطور فرانتز جوزف Emperor Franz Joseph و همسرش استفاده می شده اند،دیده می شوند.

سالزبورگ موتزارت Mozart

شهر های بی شماری در اتریش وجود دارند که به نظر می رسد با ولفگانگ آمادئوس موتزارت Wolfgang Amadeus Mozart مرتبط بوده اند؛ اما تعداد معدودی از این شهر ها برای این آهنگساز بزرگ و مشهور ، اهمیت سالزبورگ Salzburg را داشته اند. در این شهر می توانید خانه ای که موتزارت در 27 ام ژانویه سال 1756 در آن متولد شد را پیدا کنیدکه جز جاذبه های گردشگری اتریش است. اتاق های این خانه که زمانی در اختیار خانواده موتزارت بوده و اکنون به موزه ای به نام محل تولد موتزارت Mozarts Birthplace تبدیل شده است، مملو از یادگاری ها، ساز های موسیقی و پرتره های این خانواده می باشد. محل دیگری که به موتزارت ارتباط دارد، خانه ای است که این آهنگساز بزرگ از سال 1773 در آن زیسته است. این خانه که خانه موتزارت Mozarts Residence نامیده می شود، شامل آثار هنری جالب و متعددی در خصوص زندگی و دوران او می باشد و مکانی است که این آهنگساز ، بسیاری از سمفونی های خود را برای سرگرم کردن اشراف اروپا تنظیم ونوشته است. بعد از آن در سفر به اتریش بهتر است به میدان موتزارت Mozart Square بروید و تندیس بزرگ این آهنگساز محبوب شهر سالزبورگ Salzburg را ببینید. سالزبورگ Salzburg بعلاوه میزبان تعدادی فستیوال موسیقی به افتخار این آهنگساز می باشد؛ فستیوال هایی چون هفته موتزارت Mozart Week (در ماه های ژانویه و فوریه) و فستیوال شش هفته ای سالزبورگ Salzburg Festival (در ماه های ژوئن، ژوئیه و آگوست).

آرامگاه امپراطور : کلیسای Hofkirche و موزه ماکسیمیلیان اول Maximilian I

کلیسای Hofkirche یا Court Church، محل آرامگاه امپراطور ماکسیمیلیان اول Emperor Maximilian I که در سال 1519 در اتریش فوت نموده است، در شهر اینزبروک Innsbruck واقع شده است. بخش مرکزی این بنا، تابوت مرمرین سیاه رنگ بزرگ با تندیس برنز امپراطور می باشد که به عنوان بهترین اثر مجسمه سازی رنسانس در آلمان شناخته می شود و جز جاذبه های گردشگری اتریش است. در طرفین این تابوت، تعداد 24 نقش برجسته مرمر دیده می شود که رویداد های زندگی امپراطور را به تصویر کشیده اند و در اطراف آن، 28 تندیس برنزی بزرگ از نیاکان و هم عصران امپراطور (برای مثال شاه آرتور King Arthur) نهاده شده اند. مجسمه های دیگر این کلیسا، 23 تندیس برنز از مقدسین خانواده هابسبورگ Habsburg و 20 نیم تنه برنزی از امپراطور های رومی هستند. مکان مهم دیگر شهر اینزبروک Innsbruck اتریش، موزه ماکسیمیلیانیوم Maximilianeum می باشد که موزه ای از اشیا جمع آوری شده از زندگی امپراطور ماکسیمیلیان Emperor Maximilian است که از جمله اسناد اصلی و متعلقات او می باشد.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی Spanish Riding School در وین Vienna

قدمت مدرسه سوارکاری اسپانیایی Spanish Riding School به زمان امپراطور ماکسیمیلیان دوم Emperor Maximilian II باز می شود؛ مردی که اسب های مشهور لیپیتزان Lipizzaner را برای اولین بار در سال 1562 به اتریش آورد و به همگان معرفی کرد. امروزه این مدرسه، تنها مکانی است که سوار کاری به سبک کلاسیک که مورد توجه و علاقه طبقه اشراف بوده است در آن به اجرا در می آید و جز جاذبه های گردشگری اتریش است و تماشای اجراهای مشهور سوار کاری که از زمان چارلز ششم Charles VI در این مکان برگزار می شده اند، یکی از کارهایی است که در سفر به وین می بایست حتما انجام بدهید. این سالن باشکوه که در سال 1735 ساخته شده است، به طور ویژه برای اشراف طراحی شده تا مهارت سوار کاری خود را به نمایش بگذارند. بلیط های این اجرا کمیاب هستند؛ بنابراین بهتر است قبل از سفر به اتریش، بلیط خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.

اسلحه خانه استیرین Styrian Armoury یا Landeszeughaus

اسلحه خانه استیرین Styrian Armoury یا Landeszeughaus که در قلب شهر گراتس Graz نهاده شده است ،جز جاذبه های گردشگری اتریش محسوب می شود. این بنا که در سال 1644 ساخته شده است، جایگاه کلکسیون خارق العاده ای از اسلحه ها و زره های قرن هفدهم مانند کلاهخود و اسلحه می باشد که برای مسلح کردن 32000 مرد ، کافی هستند. زمانی که در حال سفر به اتریش هستید ، حتما از Landhaus بازدید کنید. این بنا که بین سال های 1557 و 1565 به سبک رنسانس ساخته شده است ، دارای نمای اصلی با پنجره های گرد و یک ایوان می باشد.یک حیاط طاق دار با آلاچیق های سه طبقه در دو سمت آن و یک فواره به سبک رنسانس دارد. بعلاوه در سالن شوالیه ها Knights Hall، سقف گچبری شده متعلق به سال 1746 به چشم می خورد.

کیتزبوهلر هورن Kitzbüheler Horn

کیتزبوهلر هورن Kitzbüheler Horn در منطقه تیرول Tyrol به ارتفاع 1998 متر ، یکی از تماشایی ترین قله های اتریش به شمار میرود. این قله که برای رسیدن به آن می توان از تله کابین استفاده کرد یا از روستای Kitzbühel به سمت آن صعود کرد، دارای منظره های زیبایی می باشد. در قسمت جنوبی این کوه، قله 1772 متری Hornköpfli واقع شده است که می توان از راه تله کابین به آن صعود کرد. روی این قله علاوه بر منظره های عالی، می توانید Gipfelhaus را ببینید که یک خانه کوهستانی منحصربفرد با یک نیایشگاه ، یک رستوران و یک باغ آلپی است و جز جاذبه های گردشگری اتریش است. در فصل های مناسب اسکی، کوه های زیبای این منطقه، میزبان علاقمندان از سرتاسر دنیا هستند.

صومعه ملک بندیکتین Melk Benedictine Abbey

صومعه ملک Melk Abbey یکی از مشهور ترین صومعه های دنیا است که بناهای فوق العاده آن به دور هفت حیاط بزرگ طراحی شده اند. برجسته ترین بخش این مجموعه بزرگ 325 متری، قسمت غربی آن و کلیسای دو برجه آن است. این صومعه که بر روی یک صخره بلند بر فراز شهر ملک Melk و مشرف به رود دانوب Danube ساخته شده است، دارای ویژگی های فوق العاده دیگری نیز می باشد که شما را وادار می نماید چند ساعتی برای گشت و گذار در آن صرف کنید و در سفر به اتریش باید به آن سر زد. آرامگاه سنت کولومان استاکرو Saint Coloman of Stockerau (بقایای اولین خانواده سلطنتی در اتریش)، خانه بابنبرگ House of Babenberg،راهروی بی نظیر 196 متری سلطنتی با پرتره های پادشاهان اتریش از جمله پرتره ای از امپراطری ماریا ترزا Empress Maria Theresa و اتاق های سلطنتی همراه با مجسمه ها و نقاشی های فوق العاده آنها از مهم ترین بخش هایی هستند که ارزش بازدید دارند.

کریملر اش Krimmler Ache: مرتفع ترین آبشار های اتریش

آبشارهای کریملر اش Krimmler Ache متشکل از سه آبشار به ارتفاع 380 متر می باشد و بازدید از آن، گردش فوق العاده ای از روستای مجاور آن که کریمل Krimml نام دارد به شمار می رود. این روستا که مشرف به رود زالتساک Salzachtal و در یک دره پردرخت نهاده شده است، مکانی عالی برای اقامت چند روزه و انجام پیاده روی و کوه نوردی می باشدو در بین جاذبه های گردشگری اتریش خودنمایی میکند.علاوه بر مسیر های پیاده روی متعدد به سمت آبشارها، علاقمندان می توانند قله 2911 متری Glockenkarkopf در مرز ایتالیا را نیز فتح نمایند.

قلعه قرون وسطایی Burg Hochosterwitz

در شرق سنت ویت St. Veit، روی صخره ای به ارتفاع 160 متر بر فراز دره، قلعه Burg Hochosterwitz، مهم ترین قلعه قرون وسطایی اتریش سر به فلک کشیده است. این قلعه که در سال 860 پس از میلاد ساخته شده است که بعد از یک تاریخ پر فراز و نشیب، به وسیله خاندان خونهولر Khevenhüllers تسخیر شده و در سال 1570 برای مقابله با تهاجم ترک ها پیشرفته است. این قلعه که هرگز به وسیله هیچ دشمنی فتح نشده، همچنان در اختیار خاندان خونهولر Khevenhüllers به جای مانده است. جاده پر شیب منتهی به قلعه که برگوگ Burgweg نام دارد، یک راه پر پیچ و خم است که از 14 دروازه دفاعی ساخته شده است و به محوطه طاق دار زیبا ختم می شود. در این محوطه کلیسای کوچکی واقع شده است که دارای نقاشی های دیواری و سقفی از سال 1570 می باشد و کلیسایی دیگر واقع در جنوب غربی این مجموعه، که قدمت آن به سال 1729 میلادی باز می شود و باعث می شود سفر به اتریش را جالب سازد.

منطقه Dachstein Salzkammergut و غار بزرگ یخی Giant Ice Cave

شهر هالستات Hallstatt که بدون شک یکی از زیبا ترین و تماشایی ترین شهر های کوچک کشور اتریش به شمار می رود، مکان خوبی برای بازدید از منطقه فوق العاده Dachstein Salzkammergut در سفر به اتریش است که جزو میراث دنیای یونسکو می باشد . اگر به این منطقه بروید، شانس گشت و گذار در غارهای یکی از عالی ترین و تاثیر گذار ترین شبکه غاری اروپا را خواهید داشت. غارهایی که در بعضی نقاط بیش از 1174 متر عمق دارند. جالب ترین بخش در این منطقه غار بزرگ یخی Giant Ice Cave با دمای تابستانی زیر صفر، حفره های بزرگ با آبشارهای یخ زده بی نظیر می باشد. بعلاوه غار ماموت Mammoth Cave با گالری لوله ای شکل بزرگ شکل گرفته از رودخانه زیرزمینی باستانی. در روی زمین بازدید نمایندگان می توانند به نقطه تماشای عالی به نام 5 Fingers بروند، یک بنای فلزی فوق العاده که از یک ارتفاع 400 متری آویزان شده است و منظره های عالی از کوه های آلپ اطراف را ارائه می نماید.

کلیسای زیارتی در ماریا سال Maria Saal

کلیسای زیارتی ماریا سال Maria Saal که روی یک تپه مشرف به منطقه زلفلد Zollfeld واقع شده است، یکی از اصلی ترین مکان های زیارتی در استان کارینتیا Carinthia در جنوب اتریش می باشد. در سال 750 بعد از میلاد مسیح در این مکان،اسقف مدستوس Bishop Modestus کلیسایی را که باعث مسیحی شدن مردم منطقه اطراف شده بود مورد تقدیس و تبرک قرار داد. کلیسای دو برجه حال حاضر در نیمه اول قرن پانزدهم میلادی به سبک گوتیک و بر روی پایه های یک کلیسای رومی ساخته شد؛و در طول دوره های رنسانس و باروک مورد بازسازی نهاده شد. جالب ترین بخش این کلیسا، نمای غربی با برج های دوقلویش و سنگ قبر های قدیمی فوق العاده می باشد و برای سفر به اتریش بازدید از آن پیشنهاد جالبی است.

صومعه کلوسترنبورگ Klosterneuburg و محراب وردون Verdun

پله های فراوان صومعه دوست داشتنی کلوسترنبورگ Klosterneuburg به کلیسای قرن دوازدهمی سنت لئوپولد Leopold، محل دفن لئوپولد سوم Leopold III، منتهی می شود و سفر به اتریش را مهیج می سازد.محراب مشهور وردون Verdun نیز در این صومعه نهاده شده است. این محراب که احتمالا یکی از عالی ترین نمونه های موجود قرون وسطایی کار با لعاب به شمار می رود، از 51 پنل champlevé (یک نوع تکنیک مینا کاری) که صحنه هایی از انجیل را به طراحی نیکولاس وردون Nicholas of Verdun در سال 1181 به تصویر کشیده اند،تشکیل شده است. این پنل ها که در ابتدا روی میز خطابه کلیسای قبلی که یک کلیسای رومانسک بود قرار داشتند بعد از یک آتش سوزی بزرگ در سال 1329، در کنار هم چیده شده و شکل حال حاضر را به خود گرفته اند. چهار پنل نقاشی شده که در سال 1331 به محراب اضافه شدند ،بعلت این که قبل از سال 1329 در وین نقاشی شده اند قدیمی ترین در اتریش محسوب می شوندوهم اکنون در موزه صومعه قرار دارند.

ایسریسنولت Eisriesenwelt: دنیای غول های یخی World of the Ice Giants

دنیای خارق العاده غول های یخی World of the Ice Giants که در بخش غربی رشته کوه تنن Tennengebirge واقع شده است، بزرگ ترین سیستم غار های یخی در دنیا به شمار می رود. این غار ها که مساحتی در حدود 30000 متر مربع را می پوشاند، به وسیله یک رودخانه زیرزمینی در دوره ترشیاری Tertiary (نام دوره ای در مقیاس زمانی زمین شناسی که از 65 میلیون سال پیش شروع شده و تا 2.6 میلیون سال پیش ادامه یافته است) به وجود آمده است. این غارها که در سال 1879 کشف شده اند در سال 1912 رو به عموم گشوده شدند و تا به امروز شبکه فوق العاده ای از 45 کیلومتر غار در این مجموعه مورد جستجو نهاده شده است. زمانی که در کنار دیوار بزرگ یخی Great Ice Wall قدم بر می دارید، با محوطه وسیعی به نام Hymir Hall و فرم های یخی و قندیل های یخی خارق العاده آن روبرو می شوید. پله های سنگی داخل غار به Eistor یا دروازه یخی Ice Gate که یک دیوار یخی بی نظیر به ارتفاع 1775 متر است و قصر یخی بزرگ Ice Palace منتهی می شوند. تورهای ویژه این مجموعه غار، حدود دو ساعت زمان می برند و سفر رفت و برگشت به این غارها چندین ساعت طول می کشد و ممکن سفر به اتریش را برای شما خسته نماینده سازد .بنابراین در نظر داشته باشید که تقریبا یک روز کامل را می بایست به بازدید از این منطقه اختصاص دهید.

جاده گراس گلوکنر Grossglockner

جاده گراس گلوکنر Grossglockner که از شهر بروک Bruck در منطقه پینزگا Pinzgau تامنطقه هیلیگنبلوت Heiligenblut در کوهپایه کوه گراس گلوکنر Grossglockner می رسد، بین سال های 1930 و 1935 ساخته شده است و یکی از عالی ترین جاده های کوهستانی در اروپا به شمار می رود. با وجود این که اهمیت این جاده به عنوان یک مسیر عبوری از کوه های آلپ کاهش یافته است، اما با این حال، همچنان به عنوان یک جاده فوق العاده عبوری از رشته کوه Hohe Tauern، بلندترین کوه های اتریش و یکی از جاذبه های بی نظیر این کشور شناخته می شود. این جاده که در اصل یک جاده رومی محسوب می شود با اختراع خودرو و بخاطر وجود منظره های پانورامایی بسیار زیبا و بی شمارش دوباره کشف شد و همین امر سفر به اتریش را خاطره انگیز میکند . این جاده که به طول 22 کیلومتر از میان کوه هایی با ارتفاع بیش از 2000 متر می گذرد، دارای پیچ های پی در پی است که به سمت تونل قله در Hochtor با ارتفاع 2506 متر امتداد می یابد و سپس جهت آن به سوی دره تغییر می نماید.

کلیسای جامع گورک Gurk Cathedral

کلیسای جامع گورک Gurk Cathedral که بین سال های 1140 و 1200 ساخته شده، از جاذبه های گردشگری اتریش بوده و محل آرامگاه بقایای سنت هما St. Hemma می باشد که در قرن دوازدهم میلادی به این مکان منتقل شده است. برج های دوقلوی این کلیسا 41 متر ارتفاع دارند و در سال 1682 گنبد های پیازی شکل به آن افزوده شدند؛ ورودی آن دارای طاق آهنگ یا طاق گهواره و دروازه قرن سیزدهمی زیبایی می باشد که از دوره گوتیک، فضای داخلی آن با نقاشی های دیواری و شیشه های رنگی تزئین شده است. تاثیر گذار ترین ویژگی های این کلیسا نقاشی های دیواری آن هستند : سنت کریستور St. Christopher که قدمت آن به سال 1250 باز می شود، سرنگونی سل Downfall of Saul که در سال 1380 نقاشی شده است و مرگ و عروج باکره Death and Assumption of the Virgin که مربوط به سال 1390 می باشد. نکته جالب توجه دیگر در این کلیسا، شش نقش برجسته چوبی نقاشی شده ای است که اسطوره سنت هما St. Hemma را به نمایش می گذارد و محراب سبک باروک آن که در سال 1626 با 72 مجسمه و 82 تندیس سر فرشتگان ساخته شده است.

رشته کوه Hohe Tauern و Franz-Josefs-Höhe

کوه Franz-Josefs-Höhe در رشته کوه بزرگ Hohe Tauern ، در تمامی اروپا بخاطر منظره های فوق العاده اش مشهور است. این کوه که بخاطر بازدیدی که فرانتس یوزف یکم Kaiser Franz-Josef (امپراتور اتریش، پادشاه بوهممجارستان،کرواسی، گالیسی و لودومریا) در سال 1856 از آن انجام داد،به این نام خوانده می شود در ارتفاع 2422 متری از سطح دریا نهاده شده است و نماهای زیبا و شگفت انگیز از محیط اطرافش در معرض دید بازدید نمایندگان می گذارد؛ از جمله کوه گراس گلوکنر Grossglockner که با ارتفاع 3798 متر، بلند ترین کوه کشور اتریش به شمار می رود. بهتر است در ابتدای بازدید خود، سری به مرکز گردشگری این منطقه که جزئیات و اطلاعات مفیدی در خصوص تاریخ این منطقه ارائه می نماید بزنید و از نمایشگاه هایی که روی یخ رود ها و اطلاعات عمومی گردشگری این منطقه تمرکز دارند تماشا کنید. رسیدن به این منطقه به خودی خود بسیار مفرح و جالب است، چرا که می بایست در طول جاده بلند گراس گلوکنر Grossglockner High Alpine Road که یکی از هیجان انگیز ترین مسیرهای رشته کوه آلپ در اروپا محسوب می شود رانندگی کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2072

به "سفر به اتریش ، سفری به قلب موسیقی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به اتریش ، سفری به قلب موسیقی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید