بخش موبایل سونی برای اولین بار از سال 2017 به سوددهی رسید

به گزارش مجله مستانه، آمار فروش گوشی های سونی از سال 2014 تا حالا نزولی بوده است. در حقیقت بخش موبایل سونی از نظر مالی به وضعیتی رسیده که طی چند سال گذشته فقط برای این شرکت ضرر داشته و با تزریق پول از سود دریافتی دیگر بخش ها به فعالیت خود ادامه داده است.

بخش موبایل سونی برای اولین بار از سال 2017 به سوددهی رسید

با این حال طبق گزارش جدید سونی، در سال مالی 2020 بخش موبایل سونی حدود 254 میلیون دلار برای شرکت سونی سود به دست آورده است. این یعنی از سال 2017 برای اولین بار بخش موبایل سونی پول این شرکت ضررده نبوده و حتی سود اندکی را هم راهی خزانه سونی کرده است.

احتمالا با انتشار این خبر فکر می کنید که سونی در سال 2020 گوشی های بیشتری نسبت به سال قبلی فروخته است. اما باید بگوییم که چنین موضوعی صحت ندارد. در حقیقت، آمار فروش گوشی های سونی در سال 2020 کمتر از یک دهه گذشته به حساب می آید و طی این مدت فقط 2.9 میلیون گوشی راهی بازار شده است. برای مقایسه، بهتر است به جدول زیر نگاه کنید که آمار فروش گوشی های سونی را از سال 2011 نشان می دهد.

حالا احتمالا برای برخی افراد این سؤال پیش می آید که اگر تعداد گوشی کمتری فروخته، پس بخش موبایل سونی چطور توانسته به سوددهی برسد؟ به طور خلاصه این کار را با کاهش هزینه های تولید و فروش گوشی ها و در عین حال افزایش میانگین قیمت گوشی های خود انجام داده است. گویا حتی مدیران ارشد سونی هم از عملکرد خوب این استراتژی غافلگیر شده اند و در گزارش مالی این شرکت آمده که نتایج به دست آمده فراتر از انتظارات آن ها بوده است.

در نهایت هم باید بگوییم که گوشی های اکسپریا 1 مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3 پرچم داران این شرکت برای سال 2021 هستند که مدتی قبل معرفی شدند و در فصل تابستان راهی بازار می شوند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1508

به "بخش موبایل سونی برای اولین بار از سال 2017 به سوددهی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش موبایل سونی برای اولین بار از سال 2017 به سوددهی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید