بدن چگونه از غذا استفاده می کند؟

به گزارش مجله مستانه، همه موجودات زنده برای زنده ماندن نیاز به غذا دارند. این به ما انرژی برای همه کارهایی می دهد که ما انجام می دهیم. همچنین به بدن به آنچه برای ترمیم عضلات، اندام و پوست نیاز دارد، می دهد. غذا به ما در مبارزه

بدن چگونه از غذا استفاده می کند؟

مترجم: محمد علی آصفی پور

منبع:راسخون

همه موجودات زنده برای زنده ماندن نیاز به غذا دارند. این به ما انرژی برای همه کارهایی می دهد که ما انجام می دهیم. همچنین به بدن به آنچه برای ترمیم عضلات، اندام و پوست نیاز دارد، می دهد. غذا به ما در مبارزه با بیماری های خطرناک کمک می کند.

مهم است که غذای متنوعی بخورید تا سالم بمانید. تغذیه علمی است که با غذا سروکار دارد و بدن از آن استفاده می کند.

چگونه بدن از غذا استفاده می کند

غذا در خود مواد مغذی دارد - موادی که به بدن ما چیزهای مهم مورد نیاز را می دهد. آنها انرژی ما را به ما ارائه می دهند و همچنین کنترل بدن ما را افزایش می دهند.

قبل از این که مواد مغذی بتوانند به کار بفرایند، غذا باید شکسته شود تا بتواند به بدن ما منتقل شود. این عمل، هضم نامیده می شود. هضم با جویدن غذا شروع می شود. هنگامی که ما غذای جویده شده را فرو بردیم، آن را به معده منتقل می کنیم که در آن مخلوط با آب و سایر مایعات می شود. سپس غذا به روده منتقل می شود. مواد غذایی از طریق دیواره روده به خون ما فرار می کنند. از آنجا آنها را به تمام قسمت های بدن منتقل می شوند.

بیشتر مواد غذایی از بین می فرایند که بدن نمی تواند از آنها استفاده کند. برخی از آنها به کلیه ها می رود و به ادرار تبدیل می شود. کبد هم ضایعات را فیلتر می کند. چیزی که به جای مانده است از طریق روده بزرگ عبور می کند و بدن ما را ترک می کند.

مواد مغذی

شش گروه اصلی مواد مغذی وجود دارد: پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آب. انرژی که غذا به ما می دهد به واحد کیلو کالری یا هزار کالری اندازه گیری می شود. یک کالری انرژی است که برای افزایش درجه حرارت آب به اندازه یک درجه سانتیگراد مورد نیاز است.

اب

گرچه آب انرژی مورد نیاز ما را به ما نمی دهد، از مهم ترین مواد مغذی است. ما ممکن است هفته ها بدون دیگر مواد مغذی زندگی کنیم، اما ما نمی توانیم بیش از چند روز بدون آب زندگی کنیم.

آب در بدن دارای وظایف بسکمک است. آب کمک می کند تا غذا شکسته شود. همچنین هم وقتی بدن خیلی گرم می شود، بدن را خنک می کند. بدن دفع مواد زائد را در یک محلول آبدار انجام می دهد.

بدن ما حدودا 2-3 لیتر آب در روز نیاز دارد. ما از آب و مایعاتی که می خوریم، و هم از میوه ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی که استفاده می کنیم آب مورد نیاز بدنمان را تأمین می کنیم..

کربوهیدرات ها

کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی بدن ما هستند. شکر و نشاسته در خود کربوهیدرات دارند.

شکر یک کربوهیدرات ساده است. این ماده به ما انرژی بسیار سریعی می دهد. این فرم انرژی را می توان در محصولات لبنی، عسل، شربت، ترشی و ژله پیدا کرد.

قبل از این که بدن ما از آنها استفاده کند، نشاسته ها باید به قندها شکسته شوند. آنها در لوبیا، نان، سیب زمینی، غلات، ذرت، ماکارونی، نخود فرنگی و سیب زمینی یافت می شوند. آنها برای بدن ما به طور منظم ذخیره انرژی فراهم می کنند.

چربی ها

بدن ما به اندازه کم به چربی نیاز دارد. چربی ها از کربن، اکسیژن و هیدروژن ساخته می شوند. آنها ویتامین ها را ذخیره می کنند و اسیدهای چرب را تولید می کنند. ما برای تولید غشاء سلولی به این اسید نیاز داریم.

چربی می تواند از حیوانات یا گیاهان باشد. آنها در محصولات گوشتی و لبنی مانند کره و پنیر وجود دارند. انواع مختلف چربی ها در روغن های گیاهی، آجیل یا دانه ها هستند.

مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده، سطح کلسترول بالا را تولید می کنند، که ماده ای مومی شکل، ساخته شده از طریق بدن، می باشد. این ماده در دیواره های رگ های خونی شروع به ایجاد می کند و ممکن است مانع جریان خون در بدن ما شود.

پروتئین ها

پروتئین ها یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده بدن ما هستند. برای مثال، عضلات، پوست و مو از پروتئین تشکیل شده است.

پروتئین ها مولکول های پیچیده ای از اسیدهای آمینه هستند. بدن می تواند برخی از آنها را خود تولید کند، اما ما باید بقیه را از غذا بگیریم. پروتئین در پنیر، تخم مرغ، ماهی، گوشت، شیر، و همچنین در آجیل، نخود فرنگی و لوبیا واقع شده است.

مواد معدنی

مواد معدنی برای رشد مورد نیاز هستند. آنها غیر آلی هستند، و از چیزهای زنده تشکیل نشده اند. بدن ما نیاز به مقادیر مختلف از مواد معدنی مختلف دارد. برای مثال، کلسیم و مهمیم برای استخوان ها و دندان ها مهم هستند. ما همچنین اندازه کمی آهن نیاز داریم. این جزء هموگلوبین است که اکسیژن را به سلولهای قرمز منتقل می کند. فلورین یا روی از مواد معدنی دیگر است که ما در اندازه بسیار کمی نیاز داریم. آنها عناصر بسیار اندک نامیده می شوند.

ویتامین ها

بدن ما نیاز به انواع ویتامین ها دارد تا سالم بماند. هر یک از آنها یک کار متفاوت را انجام می دهند. برای مثال، ویتامین A به پوست و مو کمک می کند. ویتامین C برای مبارزه با عفونت مورد نیاز است. ویتامین D به رشد استخوان ها و دندان کمک می کند.منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1721

به "بدن چگونه از غذا استفاده می کند؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "بدن چگونه از غذا استفاده می کند؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدن چگونه از غذا استفاده می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید