آنالیز 17 محور علمی در حوزه پزشکی تولیدمثل

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران، شانزدهمین جشنواره بینالمللی رویان با حضور جمعی از پژوهشگران داخلی و خارجی در 11 شهریورماه شروع به کار می نماید. در این جشنواره شانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل، یازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و دهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولیدمثل برگزار میشود.

آنالیز 17 محور علمی در حوزه پزشکی تولیدمثل

دکتر فرید دادخواه دبیر علمی کنگره پزشکی تولیدمثل امروز در نشستی خبری مطرح نمود: در این کنگره که همزمان با شانزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان برگزار میگردد، 17 محور علمی در 11 مبحث ارائه میگردد.

وی مطرح نمود: استفاده از آخرین متدهای درمان ناباروری، به روز رسانی روش های درمانی بیماران و پاسخ ضعیف تخمدانی، مکانیزم های معین جنسیت گناد، دو فاکتور مهم در پیش بینی نتایج IUI ، آسیب DNAاسپرم و سن زن، دریچه درمانی جدید در درمان واریکوسل با مفاهیم جدید پاتولوژی، مرغ اهلی به عنوان یک مدل برای مطالعات سرطان تخمدان، کاربردهای نوین شبیه سازی در انسان و حیوان تعدادی از محورهای علمی شانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل به شمار می روند.

دبیر علمی شانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل، همچنین تازه های مربوط به علت شناسی، تشخیص درمان، یافته های جدید مولکولی در سقط مکرر خودبهخودی، عوامل خطر سقط های مکرر، آزمایش ژنتیکی قبل از لانه گزینی، مباحث ژنتیک باروری، مباحث کاربرد تصویربرداری در باروری از مباحث علمی مطرح شده در این کنگره به شمار می روند.

دادخواه توضیح داد: فرآیند توجیه روش های یاری باروری در نظام بهداشتی ایران: روند حقوقی و اخلاقی، شاخص های کیفی برای تمام ابعاد کیفیت مراقبت ناباروری، تدوین و اعتبارسنجی پرسشنامه نگرش سنجی پیرامون اهدای تخمک، آنالیز تاثیر آرام سازی بر اضطراب زنان نابارور تحت درمان با روش های یاری باروری، روش های جدید حفظ باروری در بیماران مبتلا به سرطان، پروتکل های تحریک کنترل شده تخمدان در بیماران مبتلا به سرطان و تکنیک های جراحی برای پیوند بافت جهت حفظ باروری از مابقی مباحث علمی مطرح شده در این کنگره هستند.

وی اضافه نمود: از 515 مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره، 315 مقاله مرتبط با شانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی و بیولوژی باروری و دهمین سمینار پرستاری و مامایی است که از این تعداد 72 مقاله به صورت سخنرانی در 11 پنل علمی ارائه می گردد.

دادخواه ادامه داد: 194 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است که بیش از 30 درصد مقالات خارجی و از کشورهای آمریکا (30 طرح)، چین (18 طرح)، انگلستان (17 طرح)، استرالیا (6 طرح)، ژاپن(3 طرح)، کانادا (14 طرح) و مصر (5 طرح) هستند.

دبیر علمی کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل گفت: همچنین کارگاه های جنبی در کنگره شانزدهم با عناوین کشت جنین جوجه در پوسته های اجاره ای، کارگاه کشت PGC جنین جوجه، پیش کنگره حفظ باروری در بیماران مبتلا به سرطان، سونوگرافی کالر داپلر در ارزیابی ناباروری مردان و مراقبت های پریناتال در روش های یاری باروری برگزار میگردد.

به گزارش خبرنگاران، شانزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان از 11 شهریورماه به مدت 3 روز در سالن همایش های رازی برگزار میگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 367

به "آنالیز 17 محور علمی در حوزه پزشکی تولیدمثل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز 17 محور علمی در حوزه پزشکی تولیدمثل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید