بوریس جانسون خواستار انتها یافتن عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در گفتگویی تلفنی با رجب طیب اردوغان ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه، از رئیس جمهور این کشور خواست تا به این عملیات تهاجمی سرانجام داده و با دیدگاه دستیابی به یک آتش بس وارد روند گفتگو شود.

بوریس جانسون خواستار انتها یافتن عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد

سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس گفت که بوریس جانسون عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را عامل تشدید بحران انسانی در منطقه و تضعیف پیشرفت حاصله در برابر داعش می داند.

وی در ادامه اضافه کرد: نخست وزیر [انگلیس] تأکید کرد که ترکیه شریکی مهم برای لندن و یک متحد ناتو است. او [جانسون] نقش ترکیه را در خط مقدم مبارزه با [داعش] و سخاوت و خیرخواهی این کشور در حمایت از پناهجویانی که از جنگ داخلی سوریه گریخته اند، تصدیق می کند. اما نخست وزیر به صراحت گفت که انگلیس از عملیات نظامی ترکیه حمایت نمی کند.

به موازات درخواست لندن از آنکارا برای توقف عملیات نظامی در سوریه و ورود به روند گفتگوها برای دستیابی به آتش بس، دولت فرانسه صادرات تسلیحات ساخت این کشور به ترکیه را که ممکن است در عملیات تهاجمی علیه کردها در سوریه بکار رود، متوقف کرد. در همین ارتباط، وزارتخانه های دفاع و امور خارجه فرانسه با اعلام مخالفت پاریس با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه از توقف صادرات تسلیحات به این کشور خبر دادند.

پیش از آن نیز وزیر خارجه آلمان گفت که صادرات تسلیحات این کشور به ترکیه متوقف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 396

به "بوریس جانسون خواستار انتها یافتن عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس جانسون خواستار انتها یافتن عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید