بوکان موزه دار می گردد

به گزارش مجله مستانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از تصویب 7200 میلیون ریال اعتبار برای راهاندازی موزه در بوکان اطلاع داد.

بوکان موزه دار می گردد

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:

پروژه احداث موزه شهرستان بوکان که جهت طرح و تصویب به استانداری آذربایجان غربی و سازمان برنامه و بودجه ارسال شده بود، با تصویب 7200 میلیون ریال اعتبار، مورد موافقت نهاده شد.

وی بیان نمود که طرح مطالعه و احداث موزه از چندی پیش در دستور کار اداره کل استان و مسئولان شهرستانی نهاده شده بود که خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده و تصویب اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه استان، یک گام مهم برای احداث آن برداشته شد.

جباری ادامه داد که قبل از تصویب این اعتبار، به همت شهرداری و تصویب شورای اسلامی بوکان، زمینی به مساحت 1500 متر مربع در یکی از منطقه ها مناسب شهر جهت احداث موزه، واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در همین زمینه گفت که این موزه شامل بخش های متعددی از جمله: سالن مخصوص آثار باستانی، گالری مردم شناسی، آزمایشگاه بازسازی، کتابخانه، مخزن نگهداری اشیا، سالن برگزاری نمایشگاه موقت، سالن اجتماعات، بخش فروش محصولات فرهنگی و بخش اداری خواهد بود که در صورت تخصیص عملیات اجرایی پروژه از بهار سال 96 شروع خواهد شد.

جباری اضافه کرد که با احداث و به بهره برداری رسیدن این موزه، شهرستان بوکان نیز جزو شهرهای صاحب موزه استان خواهد شد.

آذربایجان غربی هم اکنون دارای یازده موزه و سایت موزه است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1863

به "بوکان موزه دار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوکان موزه دار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید