توکیو: پرتابه های کره شمالی هیچ تهدید امنیتی برای ژاپن ایجاد نکردند

به گزارش مجله مستانه، دولت ژاپن ضمن تأکید بر اینکه پرواز هرگونه موشک بالستیک بر فراز منطقه انحصاری مالی ژاپن را تأیید نمی کند گفت که پرتابه های امروز کره شمالی هیچ تهدیدی برای این کشور به همراه نداشتند.

توکیو: پرتابه های کره شمالی هیچ تهدید امنیتی برای ژاپن ایجاد نکردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت ژاپن امروز (شنبه) اظهار داشت که پرواز هرگونه موشک های بالستیک بر فراز منطقه انحصاری ژاپن را تأیید نمی کند و در واکنش به خبر خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در مورد آزمایش موشکی امروز کره شمالی توضیح داد که این موشک ها هیچ گونه تهدید امنیتی فوری به همراه نداشتند.

خبری یونهاپ کره جنوبی، بامداد شنبه گزارش کرد که کره شمالی دو پرتابه ناشناس دیگر از ساحل شرقی خود شلیک نموده است که ساعاتی پس از آن یک مقام آمریکایی تایید کرد که کره شمالی اقدام به آزمایش موشک کوتاه بُرد بالستیک نموده است.

بنا به گزارش خبرگزاری کیودو، ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اظهار داشت که کره شمالی دو پرتابه ای را که ظاهراً دو موشک کوتاه برد بود، اوایل روز شنبه به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد و این پنجمین دور از آزمایشات موشکی پیونگ یانگ در ظرف بیش از دو هفته به حساب می آید.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز چهارشنبه هفته گذشته اظهار داشت که آزمایش موشکی که روز سه شنبه هفته گذشته انجام داده بود، هشداری به آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک محسوب می شده است.

طبق این گزارش، مقامات کره جنوبی و آمریکا در حال حاضر در کوشش هستند که نوع دقیق پرتابه های کره شمالی را که امروز آزمایش شد، تعیین نمایند.

مقامات دو کشور همچنین هشدار داده اند، با توجه به آنکه کره شمالی در حال برگزاری رزمایش های تابستانی خود است، احتمال آزمایشات موشکی بیشتر پیونگ یانگ وجود دارد.

پیش از این، کره شمالی در کمتر از دو هفته گذشته اقدام به آزمایش چهار موشک کوتاه برد نموده و به آمریکا هشدار داده ممکن است راستا جدیدی را انتخاب کند.

یک دیپلمات کره شمالی هم در یک سخنرانی روز سه شنبه گذشته به آمریکا هشدار داد کره شمالی ممکن است در مورد بعضی از گام هایی مهمی که تا کنون برداشته، تجدید نظر کند.

طبق این گزارش، آزمایش موشکی امروز کره شمالی درست ساعاتی بعد از آن انجام گرفته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که نامه بسیار زیبایی از جانب کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دریافت نموده است.

به نوشته روزنامه گاردین، ترامپ همچنین از احتمال دیداری مجدد با رهبر کره شمالی اطلاع داد ولی اشاره ای به محتویات و زمان این دیدار نکرد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 173

به "توکیو: پرتابه های کره شمالی هیچ تهدید امنیتی برای ژاپن ایجاد نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو: پرتابه های کره شمالی هیچ تهدید امنیتی برای ژاپن ایجاد نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید